کد خبر: ۲۹۵۷۰۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
عضو کمیسیون عمران:
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی از سوی نمایندگان در حال پیگیری است،گفت: گزارش ماده ۴۹ در حال نهایی شدن است که با این کار روند استیضاح وزیر راه و شهرسازی تسریع می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، علیرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: کمیسیون عمران از هفته جاری بحث سؤال و استیضاح وزیر راه و شهرسازی را پیگیری می‌کند و در این راستا گزارش مربوط به ماده 49 در حال نهایی شدن است.

وی گفت: بر اساس ماده 49 تعدادی از نمایندگان در حال تهیه گزارشی از عملکرد وزیر راه و شهرسازی است که این گزارش در مراحل نهایی قرار دارد و پس از آن در صحن قرائت می‌شود.

خسروی با بیان اینکه می‌توان گفت با نهایی شدن گزارش ماده 49 مراحل استیضاح و سؤال سرعت می‌گیرد، افزود: بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران مجلس مطرح و در جریان است.

هفته گذشته رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه نارضایتی مردم در بخش‌های مسکن، حمل‌ونقل هوایی و ریلی به اوج رسیده است، گفته بود: اگر وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با حل مشکلات این سه بخش اقدام جدی و عاجلی انجام ندهد، استیضاح می‌شود.

هاشمی با تأکید بر اینکه در بخش مسکن باید اقدامات با اولویت مسکن مهر انجام شود، افزود: نارضایتی‌ها در این بخش به اوج رسیده و هر روز مقابل مجلس تجمعات اعتراضی داریم، این در حالی است که هم وزیر راه و شهرسازی قبل و بعد از رأی اعتماد و هم رئیس‌جمهوری تعهدات جدی در این بخش داشته‌اند.

وی با اعلام اینکه نارضایتی‌های گسترده‌ای به‌وجود آمده و موجب افزایش هزینه برای مردم و دولت شده، گفت: متأسفانه در حمل‌ونقل هوایی هم حوادث افزایش یافته و هم اینکه توجه جدی به بحث ساماندهی وضعیت حمل‌ونقل هوایی نشده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با ابراز اینکه مردم ساعت‌ها در فرودگاه معطل می‌شوند، افزود: لغو پرواز و تأخیر بارها باعث وجود مشکل و بحران در فرودگاه‌ها شده است. این مشکلاتی است که مسئولان بخش هوایی نه در بحث ایمنی، نه در بخش رفاهی و نه در بخش خدماتی و نه در بخش کاهش تأخیرها و افزایش انضباظ نتوانسته‌اند هیچ اقدام جدی را درباره آنها صورت دهند و نارضایتی‌ها بیشتر شده است.

هاشمی همچنین با بیان اینکه  در بحث حمل‌ونقل ریلی هم حوادث بیشتر شده است، افزود: تأخیرات در این بخش بسیار زیاد شده و از سوی دیگر شاهد انتصاباتی در بخش ریلی هستیم که نسبت به گذشته بسیار ضعیف بوده است. مسئولانی که می‌خواهند در موضوع حمل‌ونقل ریلی بار و مسافر مدیریت خطوط را داشته باشند یا که کسی که می‌خواهد کمیسیون رسیدگی به حادثه را مدیریت کند، هیچ سابقه‌ای در راه‌آهن و مدیریت حمل‌ونقل ریلی ندارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها