کد خبر: ۲۹۵۶۳۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايرنا، نيروهاي داعش همزمان با نبردهاي جاري در استان الانبار بويژه شهر البغدادي و محاصره پايگاه 'عين الاسد' حمله سنگيني را براي تصرف سد 'العظيم' در استان ديالي انجام دادند که با دفاع نيروهاي امنيتي و الحشد الشعبي دفع شد.

'کريم النوري' يکي از فرماندهان ارشد نيروهاي الحشد الشعبي شنبه شب اطلاع داد که داعش ظهر روز شنبه با هدف تصرف منطقه العظيم بويژه سد العظيم عمليات سنگيني را آغاز کرد که در نهايت با شکست نيروهاي مهاجم در شامگاه شنبه خاتمه يافت.

وي به خبرنگار ايرنا در بغداد گفت، داعش در اين حمله تمام توان خود را بکار گرفت بطوري که چند دستگاه خودرو زرهي 'همر' را براي اين عمليات بمب گذاري کرده و از تعدادي افراد انتحاري استفاده کرده بود.

اين شيوه عمليات بحدي خوفناک است که هر نيرويي توان مقاومت در برابر اين حملات را ندارد و ماههاي اول هجوم داعش به عراق بسياري از شهرها و مناطق با اين تاکتيک به دست اين گروه تروريستي افتاده بود.

با اينحال به گفته اين منبع امنيتي، نيروهاي الحشد الشعبي توانستند با شناسايي تاکتيک هاي داعش ، حمله آنان را خنثي کنند و تلفات قابل ملاحظه اي به مهاجمان وارد کنند که از جمله تعدادي از نيروهاي داعش در اين حمله کشته شدند و تعدادي از خودروها و تجهيزات آنان منهدم شد.

وي با بيان اينکه پس از شکست و فرار مهاجمان هم اکنون کنترل کامل منطقه در دست نيروهاي ارتش و الحشد الشعبي است، گفت: نيروهاي داعش پس از ناکامي در حمله خود با به جا گذاشتن تعداد زيادي کشته و نيز چند دستگاه خودرو سالم از جمله يک خودرو زرهي منطقه را ترک کردند.

سد العظيم در شمال غرب استان ديالي و در مرز استان صلاح الدين و در 130 کيلومتري شمال بغداد واقع است، داراي طولي برابر 3800 متر است و کار ساخت آن به مدت 10 سال، از 1989 تا 1999 ميلادي طول کشيد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها