کد خبر: ۲۹۵۶۲۵
زمان انتشار: ۰۹:۲۸     ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
عضو کميسيون اجتماعي مجلس خبر داد:
عضو هيئت رئيسه کميسيون اجتماعي مجلس از تلاش و اصرار نمايندگان براي افزايش قانوني حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: پيشنهاد ما اين بود که دستمزدها در سال آينده بر اساس نرخ اعلام شده تورم تعيين شود که بر اساس آمارهاي متعدد، نرخ تورم زير ۲۰ درصد بوده است؛ اين در حالي است که آمارهاي غير رسمي نرخ تورم را بيش از اين ميزان اعلام کرده است.
به گزارش پایگاه 598، محمد اسماعيل سعيدي در گفتگو با مهر افزود: براساس قانون، مستمري بازنشستگان هر سال بايد طبق تورم اعلام شده از سوي بانک مرکزي افزايش پيدا کند و پيشنهاد ما نيز در مجلس همين موضوع است.

وي تاکيد کرد: سال گذشته نرخ تورم اعلام شده بيش از ۳۵ درصد بود اما حقوق آنها ۲۵ درصد افزايش پيدا کرد. بنابراين ما به التفاوت مانده از حقوق امسال بازنشستگان بايد در سال آينده تامين شود و اين مبلغ بايد جداي از حقوق آنان محاسبه شود.

عضو هيئت رئيسه کميسيون اجتماعي مجلس گفت: با توجه به اينکه بازنشستگان حقوق کمي دريافت مي کنند بر همين اساس بايد مستمري آنان و کارگران سالانه حداقل مطابق با نرخ تورم زياد شود در حالي که در هيچ سالي اينگونه نبوده است.

سعيدي گفت: وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي حقوق زير ۲ ميليون تومان را خط فقر اعلام کرده و بر همين اساس مي بينيم که اکثر بازنشستگان با مبلغ دريافتي ناچيز، زير خط فقر هستند.

وي تاکيد کرد: مسئولان سازمان تامين اجتماعي آماري که تا پايان دي ماه امسال به ما ارائه کرده اند اين بود که ۵۰.۲ درصد بازنشستگان حقوق بين يک تا دو ميليون تومان و ۳.۶۱ درصد نيز کمتر از ۶۰۰ هزار تومان دريافت مي کنند.

به گفته سعيدي، همچنين ۱۱.۳۸ درصد از مستمري بگيران نيز حقوقشان ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است و ۲۰.۳۲ درصد آنان نيز ۸۰۰ تا يک ميليون تومان دريافت مي کنند.

اين نماينده مجلس تاکيد کرد: آمارها نشان مي دهد که بيش از ۵۰ درصد بازنشستگان حقوق کمتر از دو ميليون تومان دريافت مي کنند و بر اساس گفته وزير رفاه، زير خط فقر بوده و از عهده هزينه هاي زندگي خود و خانواده شان برنمي آيند. بنابراين دولت بايد فکر اساسي براي افزايش حقوق اين افراد کند.

وي از تلاش کميسيون اجتماعي و نمايندگان مجلس براي افزايش حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: پيشنهاد ما اين بود که دستمزدها در سال آينده بر اساس نرخ اعلام شده تورم تعيين شود که بر اساس آمارهاي متعدد، نرخ تورم زير ۲۰ درصد بوده است اين در حالي است که آمارهاي غير رسمي نرخ تورم را بيش از اين ميزان اعلام کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها