کد خبر: ۲۹۵۵۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۱۷ آذر ۱۳۹۰
بيشتر مزدوران قذافی از چاد، دارفور سودان، مالي، نيجر و حتي کشورهايي مانند صربستان و روسيه سفيد اجير شده بودند و در ميان آنها مي‌شد برخي از نيروهاي حفاظت شخصي کانادايي و اروپايي را هم يافت. اما امروز همين انقلابيون که از دست مزدوران آفريقايي و اروپايي مي‌ناليدند خود تبديل به مزدور شده‌اند و برای خونریزی در قبال دریافت پول به کشور های دیگر می روند ، داستان غریبی است !
سرویس بین الملل 598- حرکت انقلابي مردم ليبي که شروع شد و از شهر بنغازي، مصراته، الزوايه، زواره و جبل الغربي مردم اين کشور براي پايان دادن به ديکتاتوري قذافي راه افتادند، از درگيري با ارتشي سخن راندند که ليبيايي نبودند، ارتشي که با تصرف هر منطقه گروهي از آنها دستگير و مليت آنها مشخص مي‌شد.

به گزارش «تابناک »، شکايت و گله انقلابيون از مزدوراني که قذافي براي مقابله با آنها اجير کرده بود هر روز ابعاد جديدتري به خود مي‌گرفت تا جايي که در نبرد براي تصرف شهر نفتي بريقه و پس از آن شکستن محاصره مصراته جنازه تعداد زيادي از اين مزدوران کشف و بسياري از آنها هم دستگير شدند که رقم آنها بيش از 2500 نفر بود.

بيشتر اين مزدوران از چاد، دارفور سودان، مالي، نيجر و حتي کشورهايي مانند صربستان و روسيه سفيد اجير شده بودند و در ميان آنها مي‌شد برخي از نيروهاي حفاظت شخصي کانادايي و اروپايي را هم يافت. گروهي 400 نفره از شهروندان کشور مالي که در يک روز پس از کشته شدن قذافي با 100 خودرو وارد خاک اين کشور شدند وحشت مسولان امنيتي را برانگيختند تا جايي که در وهله اول جرات مقابله با آن را پيدا نکردند.

اما امروز همين انقلابيون که از دست مزدوران آفريقايي و اروپايي مي‌ناليدند خود تبديل به مزدور شده‌اند. انتشار خبر ورود 700 تن از نيروهاي انقلابي ليبي به ترکيه براي جنگ با سوريه و کمک به شورشيان مسلح اين کشور، حکايت غريبي از مزدوري انقلابيون است.

عبدالحکيم بالحاج فرمانده نظامي انقلابيون ليبي در شهر طرابلس فرماندهي اين نيروها را بر عهده دارد و آنگونه که منابع خبري مي‌گويند نيروهاي همراه وي از اسلام‌گراهاي تندرويي هستند که پيش از اين هم با القاعده در ارتباط بوده‌اند.

ناپديد شدن بالحاج از چند هفته پيش شايعات متفاوتي را در مورد سرنوشت او رقم زد، در حالي که عدم حضورش در دولت انتقالي عبدالرحيم الکيب به حساب اختلاف نظر انقلابيون و ليبرال‌ها با وي گذاشته شد، اما حضور وي در ترکيه به همراه 700نيروي شبه‌نظامي بالاخره مشخص کرد او مي‌خواهد چه‌گواراي عرب‌ها باشد و البته در اين مسير ترک‌ها او را براي جنگ با ارتش سوريه و کمک به شورشيان اخوان المسلمين به مرزهاي دو کشور برده‌اند.

روزنامه‌هاي روسي که اين خبر را پيش‌تر از اين به نقل از منابع آگاه خود منتشر کرده‌اند مي‌گويند بالحاج منتظر ساعت صفر است تا وارد سوريه شود و مانند ليبي جنگي ديگر را شروع کند. بر اساس گزارش روزنامه کراسنايا زويوزدا مصطفي عبدالجليل شخصاً بالحاج را به ترکيه فرستاد تا با شورشيان مخالف دولت سوريه ديدار کند و او پس از ديدار با رياض الاسعد در شهر انطاکيه با همکاري ارتش و نيروهاي امنيتي ترکيه در نزديکي مرز با سوريه پايگاهي را براي 700 شبه‌نظامي تدارک ديد.
سفر بالحاج به ترکيه آن اندازه سري در نظر گرفته بودند که حتي با پاسپورت جعلي در فرودگاه طرابلس سوار هواپيما شد و مسولان امنيتي فرودگاه قصد بازداشت وي را داشتند که با پا در مياني عبدالجليل او به اين سفر رفت.

در مورد موفقيت اين طرح بسياري از کارشناسان البته شک دارند، چرا که نه تنها سفر بالحاج مخفي نماند، بلکه نام مستعار وي هم لو رفت. دولت روسيه در همکاري تنگاتنگ با دمشق يک خط ارتباطي سريع برقرار کرده و آخرين تحرکات نظامي در ترکيه را به اطلاع مقامات سوري مي‌رساند که يکي از همين همکاري‌ها دادن مختصات پايگاه‌هاي تازه تاسيس شده براي شورشيان مسلح سوريه‌اي توسط دولت ترکيه و همچنين محل استقرار شبه‌نظاميان مسلح ليبيايي را شامل مي‌شود.

حال به نظر مي‌رسد انقلابيون ليبي ملعبه دست سياستمداران ترکیه و عرب شده‌اند، کساني که براي آزادي مي‌جنگيدند اکنون بايد مزدوري اروپا، اسرائيل و آمريکا را با چراغ سبز ترکيه و اعراب کنند و اين داستان تلخ انقلابيوني است که خود مزدور شده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها