به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، طی ماههای اخیر برخی از مشترکان همراه اول در صفحه وایبر خود
روزانه چندین پیام تبلیغاتی دریافت میکنند که این موضوع در میان کاربران
این شبکه موبایلی نارضایتیهای متعددی را به دنبال داشته است.
پیش
از این نیز ارسال گاه و بیگاه پیامکهای تبلیغاتی که برخی اپراتورهای تلفن
همراه ارسال میکردند، موجب گلایه مردم شده بود اما از آنجا که به دنبال
اعلام عدم تمایل مشترک برای دریافت این پیامکها، پیامهای مختلفی مثل
پیامکهای بانکی نیز قطع میشد، مشترکان به ناچار دریافت این پیامکها را
طاقت میآوردند.
اما درنهایت چندی پیش به دنبال اعتراضات متعدد
مردمی، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورها را به ارائه راهکاری ملزم
کرد تا بر اساس آن بدون ایجاد مشکل در زمینه دریافت پیامکهای بانکی مشترکان
بتوانند دریافت پیامکهای تبلیغاتی خود را غیر فعال کنند.
بر این اساس عدهای فکر می کردند مشکل دریافت پیامهای تبلیغاتی دیگر حل شده است اما این بار وایبر ثابت کرد که این قصه سر دراز دارد.
حال
در میان مشترکان این نرم افزار همواره این سوال مطرح میشود که راه فرار
از پیامهای تبلیغاتی وایبر چیست اما متاسفانه تاکنون هیچ راهی برای فرار
از این نوع مزاحمتها طراحی نشده و به عبارت دیگر اگر فردی علاقمند به
استفاده از این نرم افزار است، به تحمل این پیامها نیز محکوم خواهد بود.
البته
خود شرکت وایبر معمولا تلاش زیادی دارد تا از این فضا برای تبلیغات
استفاده نشود اما به هر صورت آنچه اکنون در واقعیت مشاهده میشود، دریافت
روزانه چندین پیام تبلیغاتی است که حتی به گفته وزیر ارتباطات برای حل این
مشکل از آنجا که این برنامه در اختیار خود افراد است کاربران آن درنهایت می
توانند در صورت نارضایتی وایبر را از موبایل خود حذف کنند.
بنا بر
اظهارات کاربران این شبکه موبایلی، به نظر میرسد در حال حاضر پیامهای
تبلیغاتی این شرکت تنها به دارندگان سیمکارت های اپراتور اول ارسال میشود
و در میان مشترکان همراه اول نیز آنها که کدهای قدیمیتری مانند کدهای یک
تا سه را در دست دارند به مراتب پیامهای بیشتری در این حوزه دریافت می
کنند.