درست است که چهره جدید کمری برای بازار ما کمی در ابهام است ولی موضوعی که قطعی و مشخص است پیشرانه این خودرو است که همانند نسل کنونی از مدل 4 سیلندر 2.5 لیتری خواهد بود و از این بابت میتواند کماکان پا به پای رقیب کرهای خود یعنی هیوندای سوناتا در بازار مبارزه کند.
نامه نیوز: تویوتا در ایران طرفداران زیادی دارد. اما
گل سر سبد این شرکت سری خودروهای کمری است که از اواسط دهه هشتاد به ایران
آمدند. البته این فقط مربوط به کشور ما نبوده و در تمام جهان برای کمری
طرفداران پر و پاقرصی وجود دارد.
آخرین نسل به کلی تغییر یافته کمری
در سال 2012 به بازار معرفی شد و بسیاری بر این عقیده بودند که دیگر کمری
آن چهره جذاب نسل گذشته خود را ندارد و به آن ایراد وارد کردند ولی کیفیت و
تکنولوژی کمری آنچنان بود که کماکان کمری توانست در فروش خود همانند گذشته
به خوبی ظاهر شود.
در سال گذشته میلادی تویوتا مدل 2015 از کمری را
دستخوش تغییراتی کرد با این تفاوت که برای بازار آمریکا مدلی کاملاً
دگرگون شده را معرفی کرد و مدلی دیگر که فیسلیفتی از نسخه کنونی محسوب
میشد، در روسیه رونمایی شد. به بازار ایران برمیگردیم، جاییکه ایرتویا در
بخشنامه جدید خود خبر از ورود کمری با چهره جدید داده است ولی هنوز مشخص
نیست مدلی که به بازار خواهد آمد مدل فیسلیفت شدهای است که در روسیه
نمایش داده شده یا مدل آمریکایی آن است. البته اگر به بازارهای خلیج فارس
نگاهی بیندازیم، احتمال ورود این خودرو با همان چهره روسی بیشتر است.
ورود
اولین سری از مدلهای 2015 این خودرو شاید بیش از 6 ماه طول بکشد و باید
کمی بیشتر صبر کرد تا متوجه شویم دقیقاً چه خودرویی با چه چهره و سطح
امکاناتی وارد بازار خواهد شد ولی حتی اگر هم همین مدل روسی وارد بازار ما
شود، پتانسیل بالایی برای خودنمایی خواهد داشت.
در نمای جلوی این
مدل کمی چراغها شبیه تویوتا آریون شده ولی با تغییراتی که در جلو پنجره و
سپر جلو انجام شده، باعث شده که چهرهای بسیار زیباتر و متمایز نسبت به آن
پیدا کند. همچنین در نمای عقب دیگر خبری از چهره کنونی کمری نیست و از نمای
آریون برای این قسمت استفاده شده است.
درست است که چهره جدید کمری
برای بازار ما کمی در ابهام است ولی موضوعی که قطعی و مشخص است پیشرانه این
خودرو است که همانند نسل کنونی از مدل 4 سیلندر 2.5 لیتری خواهد بود و از
این بابت میتواند کماکان پا به پای رقیب کرهای خود یعنی هیوندای سوناتا
در بازار مبارزه کند.
فعلاً فروش این خودرو با پیش پرداخت 74 میلیون
تومانی و سود مشارکت 30 درصدی در جریان است ولی هر آنچه باشد با حضور چهره
جدید کمری، رقابت در این رده و سگمنت برای دیگر رقیبان کرهای، ژاپنی و
فرانسوی سختتر از گذشته خواهد شد.