کد خبر: ۲۹۴۸۱
زمان انتشار: ۱۷:۳۸     ۱۶ آذر ۱۳۹۰
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد اگر تجدیدنظر پیمان اروپا در اجلاس سران بروکسل منافع انگلیس را در نظر نگیرد، این پیمان را وتو می‌کند.
به گزارش فارس به نقل از گاردین، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس تهدید کرد در صورتی که رهبران اروپا در کنفرانس سران بروکسل از موقعیت شهر لندن حمایت نکنند پیمان لیسبون تجدید نظر شده را وتو می کند.

کامرون در گفتگو با بی بی سی اعلام کرد پیمانی که اهمیت خدمات مالی و بازار یکپارچه لندن را در نظر نگیرد امضا نمی کند.
وی در ادامه افزود آماده است تا پیمانی را که منافع انگلیس را در نظر نگیر وتو کند.

کامرون اضافه کرد اگر رهبران اروپا در روند اصلاح پیمان اروپا بدون توجه به نهادهای اتحادیه اروپا عمل کنند آن را امضا نمی‌کند اما در صورتی که از این نهادهای استفاده شود، انگلیس بر تضمین‌ها و حمایت‌ها که انگلیس نیاز دارد، پافشاری می‌کند.

بنابر گزارش ها نخست وزیر انگلیس اعلام کرد ائتلاف کابینه در همه پرسی روز دوشنبه در مورد پیمان اروپا تجدید نظر شده، از بین می‌رود.

انتظار می رود رهبران اروپایی در مورد تغییرات کوچک برای دست یابی به قواعد مالی جدیدی در حوزه پولی یورو توافق کنند. نیکلا سارکوزی و آنگلا مرکل که برنامه کلی خود را در مورد تغییر پیمان اروپا در روز دوشنبه در پاریس بیان کردند، می خواهند تمام 27 عضو اتحادیه اروپا در تجدید نظر پیمان لیسبون مشارکت کنند. 

اما انگلیس اشاره کرد اگر تمامی اعضای اتحادیه اروپا به توافق نرسند، آن ها با پیمان بین 17 عضو حوزه پولی یورو موافقت می‌کنند. این امر بدین معناست حتی اگر کامرون هم بخواهد به احتمال زیاد قادر نیست از حق وتوی انگلیس استفاده کند.

کمیسیون اتحادیه اروپا قادر است تا اقدامات ریاضتی را بر اعضای حوزه پولی یورو به منظور نجات از بحران بدهی تحمیل کند و  وظایف حکومت هایی مانند یونان، ایرلند یا پرتغال را برعهده گیرد.

"هرمان وان رومپی" رئیس شورای اتحادیه اروپا و رئیس اجلاس سران در روز پنج شنبه و جمعه، در اعلامیه رسمی رهبران اتحادیه اروپا، اظهار کرد اوراق قرضه یورو و یا اتحاد در بحران بدهی ابزار قدرتمندی برای حل بحران است، این در حالی است که آلمان مخالفت این پیشنهاد است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها