کد خبر: ۲۹۴۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۱۶ آذر ۱۳۹۰

سرويس نقد رسانه598؛ یک منتقد سینما گفت: ما باید فضاهای فکری جدیدی برای هم تماشاگر و هم فیلمسازان مان ایجاد کنیم تا بتوانیم هم به رشد سینما کمک کنیم و هم تماشاگران را به سینما بکشانیم. با بودن فیلم خوب همیشه تماشاگر به سینما آمده است.

کیوان کثیریان در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس درباره اکران آثار سینمایی در ماه محرم،گفت: اصولا بعضی از ماه ها مثل محرم و صفر و یا حتی ماه مبارک رمضان شرایط خاصی دارد و شاید برای اکران فیلم مناسب ندارد. در این ماه حضور در تکایا و عزاداری سید الشهدا دغدغه بیشتر مردم است و رفتن به سینما و دیدن فیلم در رده های بعدی کارهایشان قرار می گیرد.

این منتقد کشورمان در ادامه افزود: دلیل دیگر رکود بازار سینما در ماه محرم، نداشتن فیلم های مناسب با فضای فکری مردم است. ما در حال حاضر فیلمی درباره واقعه کربلا نداریم که با فضای معنوی جامعه همگام باشد. شاید در گذشته فیلم هایی با این مضامین داشتیم و شاهد بودیم که استقبال مردم از آنها خوب بوده است مثل فیلم های «روز واقعه» و یا «سفیر». در حال حاضر فیلم ها با مضمون طنز از فضای این ماه دور است و تبدیل شدن این ماه به فصل اکران برای فیلم ها مسلما فکرخوبی نخواهد بود.

کثیریان با تاکید بر اکران فیلم ها اظهار داشت: در حال حاضر در ماه های دیگر سال نیز استقبال مردم از فیلم ها کم است چه برسد به ماه محرم که کلا فصل اکران فیلم نیست و به نوعی تهیه کنندگان علاقه ای به اکران فیلم هایشان در این ماه ندارند.ما باید فضاهای فکری جدیدی برای هم تماشاگر و هم فیلمسازان مان ایجاد کنیم تا بتوانیم هم به رشد سینما کمک کنیم و هم تماشاگران را به سینما بکشانیم. با بودن فیلم خوب همیشه تماشاگر به سینما آمده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها