کد خبر: ۲۹۴۰۴۳
زمان انتشار: ۰۱:۱۶     ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
مشاور رئیس جمهور و قائم مقام ستاد انتخابات وی در یازدهمین دوره ریاست جمهوری خبر «کمک ۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومانی» بابک زنجانی به ستاد روحانی را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه 598، اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، ضمن تکذیب خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه بابک زنجانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری «کمک 5/000/000/000 تومانی» به ستاد انتخابات حسن روحانی کرده است، اظهار داشت: این حرف‌ها به هیچ وجه صحت ندارد.

 

وی با بیان اینکه بنده پیشنهاد کردم که کاندیداها بیایند و در مورد درآمدها و هزینه‌هایشان ترازنامه بدهند، ادامه داد: بهترین کمک برای شفافیت‌های مالی در انتخابات‌ها همین مسئله است که به نظرم نه تنها در انتخابات ریاست جمهوری بلکه در انتخابات مجلس نیز همین اقدام انجام شود.

 

قائم مقام و معاون ستاد انتخابات روحانی تصریح کرد: شما دیدید که 170 نفر از نمایندگان تحت چه آسیبی قرار گرفتند، بنده متاسفم که این خسارت سهمگین به مجلس شورای اسلامی وارد شد و این مسئله ناشی از عدم شفافیت بود، خواهشم این است که باید در مقرراتمان تدابیری اتخاذ کنیم که هر شخص حقوقی و یا حقیقی سیاسی ترازنامه بدهد.

 

مشاور رئیس جمهور گفت: شخص حقوقی سیاسی یعنی احزابی که در وزارت کشور ثبت شده‌اند نیز باید تراز نامه ارائه کنند که از کجا کمک گرفته‌اند؟ چه منابعی در اختیارشان بوده است؟ و در کجا خرج کرده‌اند؟ و این مسئله برای سلامت سیاسی در کشورمان بسیار مفید است.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هزینه‌های مالی ستاد انتخابات حسن روحانی از کجا تامین شد؟ گفت: بنده یکی از اعضای ستاد بودم و این خبر را به هیچ وجه تایید نمی‌کنم اما هر وقت قرار شد همه هزینه‌هایشان را اعلام کنند مطمئن باشید ما جزو اولین نفرات خواهیم بود چرا که نظر من و همه دوستانمان این است که باید هزینه‌های مالی شفاف باشد.

 

مشاور رئیس جمهور در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه شما بیاید و در اعلام هزینه‌ها پیش قدم سایرین شوید، خاطر نشان کرد: بنده در ستاد بودم و تبلیغات ما در حداقل بوده است و همیشه آمادگی این مسئله را داریم که اعلام کنیم اما شما در این باره تصمیم گیرنده نیستید و باید مقررات ملی کشور تصویب کند که همه این کار را انجام بدهند. آن زمان ستاد روحانی اولین ستادی خواهد بود که ظرف یک روز ترازنامه خود را ارائه می‌کند و دقیقا معلوم است که یک ریال از کجا گرفته شده و کجا خرج شده است.

 

بر پایه این خبر همچنین «خبرگزاری دانشجو» به سراغ محمد سلطانی فر رئیس کمیته تبلیغات حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی رفت و وی در این‌باره سخنی نگفت و هنگامی که با اصرار خبرنگار ما مواجه شد گفت: در اینباره نمی‌خواهم صحبتی کنم. دلایل شخصی دارم.

 

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما که دلیل سکوتش را پرسید؟ افزود: خبرنگار که نمی‌تواند در این مورد سوال کند شما بروید از همان‌هایی که  آنجا بوده‌اند، سوال کنید.

 

شایان ذکر است که یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صفحه «اینستاگرام» خود مطلبی را با عنوان «کمک 5/000/000/000 تومانی» بابک زنجانی به ستادهای انتخاباتی بنفش منتشر کرده است.

 

همچنین گفتنی است که اکبر ترکان در انتخابات گذشته ریاست جمهوری قائم مقام و معاون ستاد انتخابات رئیس جمهور فعلی را بر عهده داشت.

 

خبرگزاری دانشجو همچنان خبر فوق را از سایر اعضای ستاد انتخابات روحانی پیگیری می‌کند.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها