کد خبر: ۲۹۳۷۸۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
به رغم اعتراضات گسترده مسلمانان جهان عليه هتاکي‌هاي اخبر نشريه فرانسوي «شارلي ابدو»، شماره اخير اين نشريه موهن تحت عنوان «بازماندگان» بار ديگر در هشت ميليون نسخه تجديد چاپ و در فرانسه و خارج از آن توزيع شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، به رغم اعتراضات گسترده مسلمانان جهان عليه هتاکي‌هاي اخبر نشريه فرانسوي «شارلي ابدو»، شماره اخير اين نشريه موهن تحت عنوان «بازماندگان» بار ديگر در هشت ميليون نسخه تجديد چاپ و در فرانسه و خارج از آن توزيع شد. به نوشته روزنامه فرانسوي فيگارو، شرکت «MLP» توزيع‌کننده نشريه هتاک «شارلي ابدو» روز شنبه در خبري اعلام کرد: حدود هشت ميليون نسخه از شماره اخير اين نشريه تحت عنوان «بازماندگان» تجديد چاپ شده و در فرانسه و خارج آن توزيع شده است. مدير اين شرکت در اظهاراتي در گفت‌وگو با نشريه ژورنال دو ديمانش اعلام کرده است: «حدود هفت ميليون و 950 نسحه جديد از شماره بازماندگان شارلي ابدو بار ديگر تجديد چاپ شده و 760 هزار نسخه آن به 25 کشور در خارج از فرانسه ارسال شده است.
تجديدچاپ شماره اخير اين نشريه موهن فرانسوي تحت عنوان بازماندگان در حالي صورت مي‌گيرد که اين شماره پس از انتشار اوليه يک مرتبه ديگر نيز با تيراژي 7 ميليون نسخه‌اي تجديد چاپ شده است.
روزنامه‌نگار نشريه موهن فرانسوي «شارلي ابدو» هفته گذشته طي پيامي در توئيتر از انتشار شماره جديد اين نشريه هتاک در روز 25 فوريه جاري خبر داد اما هيچگونه اشاره‌اي به تيراژ، محتواي شماره آينده شارلي ابدو يا وجود کاريکاتورهاي موهن از پيامبر اسلام (ص) در شماره جديد نکرد. اين نشريه موهن فرانسوي حدود يکماه پيش اقدام به انتشار تصاوير و کاريکاتورهاي پيامبر اسلام (ص) کرد و يک هفته پس از آن نيز باري ديگر در تکرار اقدام اهانت‌آميز خود در تيراژي 5 ميليون نسخه‌اي اين نشريه را با کاريکاتور پيامبر (ص) منتشر کرد و با اين اقدام خشم جهان اسلام و مسلمانان بسياري از کشورهاي جهان را برانگيخت.
دفتر نشريه فکاهي شارلي ابدو که بارها کاريکاتورهاي موهن از شخصيت‌هاي مورد احترام اسلام و به خصوص پيامبر عظيم‌الشأن اسلام (ص) را منتشر کرده است، چندي پيش مورد هجوم دو فرد مسلح قرار گرفت و طي آن 12 نفر از جمله 2 پليس کشته شدند. اين نشريه معمولا در تيراژ چند هزار نسخه چاپ مي‌شود اما مسئولان آن پس از جنجال‌هاي اخير در تلاش براي بر سر زبان انداختن نام آن اقدام به افزايش تيراژ آن کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها