کد خبر: ۲۹۳۶۶۳
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
رئيس‌جمهور افغانستان در پاسخ به دعوت رسمي حسن روحاني رئيس جمهور ايران، اوايل اسفند ماه سال جاري به تهران مي‌آيد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «محمد اشرف‌غني» رئيس جمهور افغانستان در پاسخ به دعوت رسمي حسن روحاني رئيس جمهور ايران، اوايل اسفند ماه سال جاري به تهران مي‌آيد.

وزير امور خارجه ايران در تاريخ سي‌ام دي‌ماه سال جاري همزمان با معرفي کابينه دولت وحدت ملي افغانستان به پارلمان اين کشور با مقامات افغانستان رايزني و دعوتنامه روحاني از اشرف غني رئيس جمهور افغانستان براي سفر به ايران را تسليم وي کرد.

هدف از سفر يک روزه ظريف به کابل تسليم دعوتنامه رسمي حسن روحاني از اشرف غني براي سفر به ايران و مرور روابط دوجانبه بود.

اشرف‌غني نيز در اين ديدار تحکيم مناسبات همه‌جانبه با ايران را براي افغانستان مهم ارزيابي کرد و جمهوري اسلامي را شريکي پايدار دانست.

رئيس جمهور افغانستان افزود: ايران ويژگي‌هاي خاص خود را دارد و ما متحدان طبيعي هستيم که بايد ظرفيت‌هايمان را به هم نزديک کنيم.

وي گفت: امروز صحنه سياسي افغانستان سرمايه‌اي است براي تحقق صلح و ثبات در اين کشور و امنيت در منطقه.

اشرف‌غني به تشريح روند سياسي داخلي افغانستان پرداخت و گفت:‌ همه اقشار مختلف مردمي امروز خود را در دولت سهيم مي‌دانند و دولت وحدت ملي اراده جدي دارد که همه مردم هر چه بيشتر سهيم شوند.

محمدجواد ظريف نيز در اين ديداراز اينکه همه مردم افغانستان در دولت وحدت ملي شريکند استقبال کرد و افزود: فصل جديدي در حيات سياسي افغانستان ايجاد شده که با درايت رهبران و بزرگان اين کشور مي‌تواند مسير خوب خود را ادامه دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
۰
۰
چه میشد بجای این ریئس جمهور های در پیتی ریئس جمهورهای کشورها اروپایی و آمریکایی به کشور ایران سفر میکردند از افغانستان ما را چه سودی خواهد بود جز مواد مخدر و بدبختی و فلاکت.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها