کد خبر: ۲۹۳۶۱
زمان انتشار: ۱۹:۳۷     ۱۵ آذر ۱۳۹۰
رهبر حزب دمکرات ترکیه:
"نامیک کمال زیبک" در مراسم شهادت سرور شهیدان حسین (ع) و هفتاد و دو تن یارانش تاکید کرد: مردم ترکیه حسینی هستند، نه یزیدی
به گزارش خبرنگار فارس از ترکیه، "نامیک کمال زیبک" رهبر حزب دمکرات ترکیه با حضور در مراسم سوگواری شهادت امام حسین (ع) و دیگر شهدای کربلا در منطقه "هالکالی" شهر استانبول، به دفاع از راه امام حسین (ع) و قیام وی در دشت کربلا پرداخت.

رهبر حزب دمکرات ترکیه در این سخنرانی پرشور و بی‌سابقه تصریح کرد: ما مسلمانان هرگز دست از حسینی بودن بر نمی‌داریم و هیچ مسلمانی با متوجه شدن مواضع یزید، از صف هواداران حسین (ع) خارج نشده و دست از ادامه راه این امام بزرگوار برنمی‌دارد.
زیبک در حالی که سخنرانی وی به کرات با تکبیر حاضران قطع می‌شد، افزود: امام حسین (ع) در قلب و ذهن هر مومنی جای دارد.

وی گفت: معاویه فردی کافر، عیاش، مست و بی‌قانون مانند یزید را بر مسلمانان مسلط کرد از این رو فردی مانند امام حسین (ع) که از خاندان نبوت بود، نمی‌توانست در مقابل چنین شخص پست و رذلی سر تسلیم فرود آورد و اینکار را نکرد. 

رهبر حزب دمکرات ترکیه در ادامه سخنرانی خود با تشبیه اوضاع کنونی حاکم بر ترکیه به رفتار یزیدیان گفت: یزیدیان قصد دارند مردم ترکیه را از امام حسین (ع) و راه او جدا سازند، کما اینکه استقرار سپر موشکی ناتو در خاک ترکیه مغایر با منافع ملی این کشور است.

وی تصریح کرد: کسانی که قصد دارند سپر موشکی ناتو را در خاک ترکیه مستقر سازند در حقیقت در پی آغاز جنگ بین ترکیه و ایران هستند.

رهبر حزب دمکرات ترکیه خاطرنشان کرد: امروز شیطان بزرگ بازی خطرناکی را آغاز کرده است اما شما عاشقان حسین (ع) اجازه این کار را نخواهید داد زیرا جمهوری اسلامی ایران دوست ماست، دشمنان ما دیگران هستند.

زیبک با بیان اینکه امروز ایران دارای قدرت و تکنولوژی دفاع از خود است اما علی‌رغم این مهم ایران کشوری متخاصم نیست، ادامه داد: ایران دارای نفت است و از آنجایی که مقابل قدرت‌های جهانی و شرکت‌های چند ملیتی خم نمی‌شود و نفت خود را به آنها پیشکش نمی کند، می‌خواهند با تمام قدرت به ایران حمله‌ور شوند.

رهبر حزب دمکرات ترکیه گفت: ناتو و آمریکا نغمه حمله به ایران در نوئل و یا بعد از نوئل را سر داده اند. آیا اگر ایران در راستای دفاع از خود وارد عمل شده و به سپر موشکی ناتو و آمریکا در مالاتیا حمله کند، حق دارد یا نه؟ امروز وظیفه ما ایستادن در مقابل امپریالیسم آمریکا و اسرائیل است.

رهبر حزب دمکرات ترکیه در ادامه سخنرانی خود از مردم ترکیه درخواست کرد که به دولت حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان نامه ارسال کرده و از وی بخواهند تا مانع استقرار سپر موشکی ناتو در خاک ترکیه بشود.

سخنرانی پرشور رهبر حزب دمکرات ترکیه به کرات با ندای "لبیک یا حسین" حاضران قطع می‌شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها