کد خبر: ۲۹۳۲۹
زمان انتشار: ۰۸:۵۳     ۱۵ آذر ۱۳۹۰
نماینده فراکسیون مستعفی وفاق در پارلمان بحرین از تحریف، تغییر و اضافه کردن مطالبی در نسخه عربی گزارش کمیته تحقیق به دست رژیم آل خلیفه ابراز تاسف کرد.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از شبكه العالم"هادي الموسوي" روز سه شنبه در گفت وگو يي اظهار داشت: کميته بين المللي تحقيق سه ماه پس از ورود به بحرین گزارشی از حوادث این کشور منتشر کرد که با توجه به وقت کم این کمیته، گزارش آن تنها منعکس کننده بخش کوچکی از رویدادهای بحرین بود.

وی افزود: آل خلیفه این گزارش را که به زبان انگلیس تهیه شده بود، عمدا با اشتباهاتی به عربی ترجمه و در رسانه ها منتشر کرد.

الموسوي با تاکید بر اینکه رژیم آل خلیفه این اقدام را برای اقناع افکار عمومی انجام داده است، افزود: اين امر بيانگر ضعف و ترس مقامات حاکم از واقعيتهايي است که کميته تحقيق در گزارش خود آورده است.

نماینده فراکسیون مستعفی وفاق، درباره حمله نيروهاي امنيتي به هیأتهاي عزاداري در شهر المحرق، گفت: رژیم آل خلیفه به دنبال فتنه انگيزي طائفي و آزار شهروندان شيعه و محو ياد و خاطره عاشورا هستند.

الموسوي اظهار داشت: در شبی که برخی از افراد به کاروان های عزاداری در المحرق حمله کردند، نيروهاي ضد شورش نيز وارد عمل شدند، شهروندان را کتک زدند، به سمت آنها گاز اشک آور شليک کردند، به اماکن عزاداري حمله کردند و به تخریب و سرقت اموال کاروان های عزاداری پرداختند.

وي افزود: روز بعد وزير کشور از اين حادثه ابراز تاسف کرد و پس از آن به عزاداران اجازه داد به فعالیتهای دینی بپردازند، اما با این وجود، افرادي که به دنبال فتنه انگيزي هستند، باز هم مشکلاتي بوجود آوردند.

الموسوی گفت: ما ازمقامات مي پرسيم که چرا اين افراد و اغتشاشگران را دستگیر نمي کنند، در حالي که اگر جواني را ببينند حتي اگر سنگ يا چوب هم در دست نداشته باشد، او را بازداشت مي کنند.

هادی الموسوی تاکيد کرد: رژيم به دنبال محو شيعه است؛ از اين رو  35 مسجد تخريب و به مساجد و محلهاي عزاداري حمله شده است؛ در واقع طرز فکري وجود دارد که مي خواهد هر آنچه را که مربوط به اصالت مردم بحرين است، ريشه کن کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها