کد خبر: ۲۹۲۶۶
زمان انتشار: ۲۰:۲۴     ۱۳ آذر ۱۳۹۰
محافل سياسي و مردمي مصر به سخنان "کمال الجنزوري" نخست وزير جديد درباره حضور دستکم 10 تن از وزيران کابينه پيشين در کابينه آينده اين کشور، واکنش نشان دادند.

به گزارش سرويس بين اللمل 598 به نقل از شبكه العالم  احمد عبدربه" سخنگوي جوانان حزب جبهه دموکراتيک روز يکشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: حتي اگر به صورت کلي با تشکيل کابينه از سوي کمال الجنزوري موافق باشيم هرگز با حضور وزراي دوران رژيم استبداي حسني مبارک رييس جمهور مخلوع مصر، موافقت نخواهيم کرد.

عبدربه گفت: براساس اعلام الجنروري دستکم 10 تن از وزيران دولت عصام شرف همچنان در کابينه آينده حضور خواهند داشت که شماري از آنان ، وزيران کابينه احمد شفيق نيز بوده اند.

وي افزود: ما خواهان دولت نجات ملي واقعي هستيم که از ميان انقلابيون تشکيل شود تا بتواند خواسته هاي مردم انقلابي را برآورده کند.
 
کابينه الجنزوري از سويي با مخالفت مردمي و از سوي ديگر با چالش هايي در زمينه در اختيار داشتن صلاحيت ها و ماموريت هايي که بايد انجام بدهد مواجه است و علت آن وضع اقتصادي و امنيتي دشواري است که مصر دچار آن است.

از سويي پيش بيني ها حاکي از آن است که اسلام گرايان اکثريت کرسي هاي مجلس را از آن خود خواهند کرد به اين ترتيب اگر اين کابينه تا زمان تشکيل مجلس بر سر کار بماند بروز درگيري هايي ميان مجلس منتخب و شوراي نظامي درباره تشکيل کابينه اجتناب ناپذير است.
 
"عبدالعظيم النجار" انديشمند اسلام گراي مصري در اين زمينه به العالم گفت: مجلس نقش مهمي در تشکيل کابينه خواهد داشت و اگر شوراي نظامي به تعهدات خود پايبند نباشد و قانون اساسي را بهانه کند ؛ مجلس فشار زيادي بر اين شورا وارد خواهد کرد و احتمال بروز درگيري جدي ميان مجلس و شوراي نظامي وجود دارد. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها