کد خبر: ۲۹۲۵۱۵
زمان انتشار: ۱۹:۴۹     ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
فدراسیون فوتبال ژاپن امروز پایان قرارداد خاویر آگیره به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن را اعلام می‌کند. اعضای فدراسیون فوتبال این کشور به دلیل درگیری این سرمربی مکزیکی در اتهام تبانی بین دو تیم لوانته و رئال ساراگوسا اقدام به اتخاذ این تصمیم کردند.
به گزارش پایگاه 598،پس از حذف ژاپن از جام ملت‌های آسیا، گمانه‌زنی‌هایی مطرح شد که آگیره به عنوان سرمربی تیم باقی خواهد ماند. سامورایی‌ها با شکست در ضربات پنالتی در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات مقابل امارات حذف شدند.


در دوره آماده‌سازی برای این مسابقات نام آگیره به عنوان عضوی از پرونده تبانی اعلام شد.
داینی، رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن اعلام کرده بود: این پرونده در جریان است و ما تا به نتیجه رسیدن آن اعلام نظر رسمی نخواهیم کرد.


وی تأیید کرده بود که از عملکرد تیم ملی فوتبال ژاپن در این مسابقات راضی بوده است. ژاپن در مرحله گروهی هیچ گلی دریافت نکرد و داینی گفته بود: از عملکرد آگیره در تیم ملی راضی هستیم.
با این حال به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال ژاپن چرخشی 180 درجه‌ای داشته و قصد دارد به قرارداد سرمربی مکزیکی پایان دهد.


آگیره در زمانی که رئال ساراگوسا با نتیجه دو بر یک در آخرین بازی خود در فصل 11-2010 لالیگا مقابل لوانته به پیروزی رسید، هدایت این تیم را بر عهده داشت و این پیروزی باعث شد که ساراگوسا در لالیگا باقی بماند.
آگیره به همراه چند بازیکن از هر دو تیم برای ارائه شواهد در خصوص اتهام تبانی به دادگاه فرا خوانده شده‌اند.


فدراسیون فوتبال ژاپن به دلیل ترس از درگیر شدن در این موضوع و تأثیر روی آمادگی تیم برای رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2018 این تصمیم را گرفته است.
داینی اعلام کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که باید از خطرهایی که روی آمادگی ما برای مسابقات مقدماتی جام‌جهانی 2018 اثر می‌گذارند، اجتناب کنیم و به همین دلیل به این نتیجه رسیدیم که به قراردادمان با او پایان دهیم./فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها