کد خبر: ۲۹۲۴۳
زمان انتشار: ۱۹:۴۳     ۱۳ آذر ۱۳۹۰
مدير بخش دعوت در مجمع پژوهش هاي اسلامي درباره تحرکات استکبار جهاني و دشمنان امت اسلامي در زمينه دور زدن مطالبات انقلاب هاي عربي و منحرف کردن اين انقلاب ها از طريق برانگيختن فتنه هاي طائفي هشدار داد.
 

مدير بخش دعوت در مجمع پژوهش هاي اسلامي درباره تحرکات استکبار جهاني و دشمنان امت اسلامي در زمينه دور زدن مطالبات انقلاب هاي عربي و منحرف کردن اين انقلاب ها از طريق برانگيختن فتنه هاي طائفي هشدار داد.

به گزارش سرويس بين اللمل 598 به نقل از شبكه العالم "عبدالعزيز النجار" روحاني مصري روز شنبه اظهار داشت: جهان عرب از خواب غفلت بيدار شده و به پا خاسته است و آزادي را که سال هاي متمادي همه کشورهاي عربي از آن محروم بود ، خواستار شده است.

وي افزود: اين مساله جهان را غافلگير کرد و ناخرسندي بسياري از کشورها که در منطقه منافعي دارند را سبب شد کشورهايي که ثبات منطقه را برنمي تابند و نمي خواهند کشورهاي عربي و اسلامي آزادي داشته باشند.

اين روحاني مصري خاطر نشان کرد: کشورهاي استبکاري مي خواهند ملت هاي عرب همواره تحت سلطه باشند اما ملت هاي عرب آزادي خود را بازيافته و سرنوشت خويش را به دست گرفته اند.

النجار اظهار داشت: کشورهاي ذينفع قصد دارند از انقلاب هاي عربي بهره گيري کنند و کشورهاي عربي را به خود مشغول نمايند.

وي افزود: کشورهاي استکباري در جهان عرب فتنه انگيزي مي کنند و اوضاع را به سمتي سوق مي دهند که پيروان هر يک از مذاهب اسلامي در کشورهاي عربي اعم از شيعه و سني، سلفي و اخواني فقط براي تامين منافع خود مبارزه کنند تا به اين وسيله دشمنان امت اسلامي در امنيت قرار بگيرند.

مدير بخش دعوت در مجمع پژوهش هاي اسلامي تاکيد کرد: دشمنان مي دانند که اگر کشورهاي اسلامي متحد شوند، به ريسمان الهي چنگ زنند، صف هاي خود را به هم پيوند دهند و به وحدت کلمه دست يابند کشورهايي که سرزمين هاي ما را اشغال کرده و مقدسات ما را مورد تعرض قرار داده اند هيچ جايگاهي در منطقه نخواهند داشت.

وي با اشاره به دودستگي علما در حمايت از انقلاب و حمايت برخي از آنها از حکومت هاي مستبد عربي تاکيد کرد: انقلاب هاي عربي، طائفي و مذهبي نيست بلکه يک منشا واحد دارد و همه ملت بر سر آن اتفاق نظر دارند.

مدير بخش دعوت در مجمع پژوهش هاي اسلامي تاکيد کرد که حکام عرب از اختلافات طائفي به عنوان بهانه و دستاويزي براي کشتار گسترده و وحشيانه مردم استفاده مي کنند که نمونه آن را حتي از دشمنان اسلام هم نديده ايم. در واقع اين حاکمان مي خواهند به هر قيمتي که هست ، در پست هاي خود باقي بمانند.

النجار در باره فتنه هاي پس از انقلاب و سقوط رژيم هاي حاکم در کشورهاي عربي هشدار داد و تاکيد کرد که برخي سعي مي کنند در اين فرصت به سهميه هايي مشخص و پست و قدرت معين دست يابند بنابراين انديشمندان بايد در چنين شرايطي براي اشاعه فرهنگ شهروندي و کنار گذاشتن اختلافات مذهبي تلاش کنند. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها