کد خبر: ۲۹۰۷۲
زمان انتشار: ۱۷:۳۴     ۱۲ آذر ۱۳۹۰
درگفتگو با دانش‌آموز کلاس چهارم ابتدایی دبستانی درتهران:
وقتی که از این دانش آموز 9 ساله سوال کردیم که تو با چه انگیزه و هدفی در تابستان پایه‌ی سوم را با بالاترین نمرات امتحان داده‌ای و الان با یک سال جهشی خواندن به کلاس چهارم آمده‌ای؟ در پاسخ به ما گفت: "من جهاد اقتصادی کردم". الهام دانش‌آموز کلاس چهارم ابتدایی همانند یک خانم کامل سال با ما گفت؛ "اگر در سال جهاد اقتصادی هرکس یک کار بزرگ انجام دهد و به فرمان رهبر گوش دهد کشور ما مشکلاتش را حل می‌کند.
به گزارش پایگاه 598؛ خیلی ها معتقدند در راستای فرمایشات امام خامنه‌ای اقداماتی را انجام داده‌اند، برخی هم با سند و مدرک اثبات می‌کنند که در راستای اصل بسیار ضروری و مهم جهاد اقتصادی که اولین اولویت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور است فعالیت‌هایی را با موفقیت انجام داده‌اند، اما ما هرگز انتظار شنیدن این پاسخ را از یک دختر دانش آموزی که هنوز 9 سالش هم کامل نشده نداشتیم.

الهام دانش آموز کلاس چهارم ابتدایی است که برای گرفتن گزارش به ما معرفی شد. وقتی سراغ الهام را از هم‌ شاگردی‌هایش گرفتیم، دانش‌آموزان به ما او را نشان دادند که با وقار و بسیار بزرگتر از سنش حرف می‌زد و راه می‌رفت.

اما نکته‌ی تکان دهنده و بسیار جالب این گفتگو زمانی بود که از او سوال کردیم که تو با چه انگیزه و هدفی در تابستان پایه‌ی سوم را با بالاترین نمرات امتحان داده‌ای و الان با یک سال جهشی خواندن به کلاس چهارم آمده‌ای؟ در پاسخ به ما گفت: "من جهاد اقتصادی کردم".

الهام دانش‌آموز کلاس چهارم ابتدایی همانند یک خانم کامل سال با ما گفت؛ "اگر در سال جهاد اقتصادی هرکس یک کار بزرگ انجام دهد و به فرمان رهبر گوش دهد کشور ما مشکلاتش را حل می‌کند. من هم هزینه‌های یک سال تحصیل و زحمتی که پدر و مادرم در این یک سال متحمل می‌شدند را در دو ماه خلاصه کردم، کمی سختی کشیدم اما نتیجه‌اش یک جهش و موفقیت از راه میان‌بر بود، من با این کار کلی در اقتصاد و هزینه‌ها صرفه جویی کردم و فکر می‌کنم یک جهاد اقتصادی انجام داده‌ام".

به راستی که در فضایی که بسیاری از مدیران و برنامه ریزان اقتصادی کشور در غفلت از فرصت کار جهادی، می‌توانند باعث جهش در اقتصاد کشور شوند، شاهدیم که شاگردان و سربازان کوچک انقلاب اینگونه گوش به فرمان ولی امر خودند و چون بزرگان اهل تبیین و استدلالند.



(برای سلامتی تمامی فرندان ایران اسلامی؛ صلوات)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
ارسال نظرات
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰
۸
۱
خیلی خیلی عالی بود کاش ما هم مثل او بودیم
پاسخ
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۵ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰
۷
۲
آفرین به مریدان کوچک ولایت، ثمرات انقلاب
پاسخ
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰
۵
۳
برای سلامتیش اللهم صل علی محمد وال محمد

خدا حفظش کنه
پاسخ
مطهره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳
۰
عالی بود الهام جون
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۴ - ۱۳ آذر ۱۳۹۴
۱
۰
گل کاشتی ، آفرین
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها