کد خبر: ۲۹۰۳۶۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۳     ۰۸ بهمن ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خانه ملت، سرویس سیاسی؛ روز گذشته امیری سخنگوی وزارت کشور از دستگیری حدود 20 نفر از عوامل گروهک تروریستی جیش العدل دریک خانه تیمی خبر داد. گروهکی  که در چند ماه اخیر با انجام ترورهای کور و به شهادت رساندن هموطنان عزیزمان در سیستان و بلوچستان  در صدد ایجاد رعب و وحشت و تفرقه بین سنی و شیعه هستند.

اقدام ضربتی دستگاه‌های امنیتی در برخورد با تروریست‌ها قابل تقدیر است

این اخبار با واکنش های بسیاری از نمایندگان روبه رو شد به طوری که سیدباقر حسینی عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با تقدیر و تشکر از گروه‌های نظامی و امنیتی کشور در دستگیری اعضای گروه تروریستی جیش العدل، گفت: قطعا این دست اقدامات دستگاه‌های امنیتی موجب افزایش امنیت و ثبات در منطقه می‌شود.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت تداوم تلاش و اقدامات گروه های انتظامی برای برخورد با گروه‌های تروریستی تأکید کرد و افزود: قطعا تمام مسئولان و دستگاه‌ها باید برای افزایش این‌گونه اقدامات برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره شکست پی در پی گروه‌های تروریستی به‌ویژه گروهک جیش العدل، تصریح کرد: در چند وقت اخیر شاهد هستیم این گروه‌ها بارها از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی کشورمان مورد ضربان سهمگین قرار گرفته‌اند و قطعا در آینده‌ای نزدیک این گروه‌ها به نابودی کشیده می‌شوند.

حسینی با اشاره به حمایت‌های ویژه دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی منطقه، افزود:  این کشورها به‌دنبال تشدید ناامنی در کشور به‌ویژه استان سیستان و بلوچستان هستند، اما باید بدانند که مردم آگاه این منطقه تمام دسیسه‌ها را نقش بر آب می کنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، گفت: دستگاه‌ قضا قطعا باید با جدیت و قاطعیت با اعضای گروه‌های تروریستی برخورد کنند.

 گروه تروریستی جیش العدل در آینده به سرنوشت سرکردگان قبلیشان دچار می‌شوند

همچنین هدایت‌الله میرمرادزهی یکی دیگر از نمایندگان استان سیستان و بلوچستان که حوزه انتخابیه‌اش بارها مورد حملات تروریستی گروهک جیش‌العدل قرار گرفته بود، درباره دستگیری چند تن از عوامل این گروهک، گفت: قطعا برخورد با عوامل ناامنی و بی ثباتی در کشور به‌ویژه منطقه سیستان و بلوچستان بسیار واجب و ضروری است، اما به طور حتم این گونه مسائل باید به صورت ریشه‌ای رفع شود.

نماینده مردم سراوان، سیب و سوران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قطعا افزایش اشتغال و بهبود امکانات و زیرساخت‌ها در استان‌های مرزی به‌ویژه استان سیستان و بلوچستان زمین‌ساز ارتقا امنیت در این مناطق می‌شود، از این‌رو مسئولان و دستگاه‌ها ضمن مبارزه با گروه‌های تروریستی باید در جهت بهبود وضعیت این مناطق تلاش کنند.

میرمرادزهی با اعلام اینکه اقدامات دستگاه‌های امنیتی در دستگیری عوامل گروه‌های تروریستی، پیشرفتی قابل توجه و رو به جلو است، افزود: خوشبختانه نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران با اقتدار کامل در جهت برخورد با گروه‌های تروریستی قدم برداشته‌اند و قطعا اعضای این گروه‌ها به سرنوشت سرکردگان قبلیشان دچار می‌شوند.

لزوم به کارگیری نیروهای بومی برای تأمین امنیت مرزها

از طرف دیگر ناصر کاشانی نماینده مردم زاهدان در مجلس، اقدام دستگاه‌های امنیتی و نظامی در برخورد با عوامل گروه‌های تروریستی را مثبت و قابل تقدیر ارزیابی کرد و گفت: قطعا استان سیستان و بلوچستان در شرایط و موقعیت جغرافیایی خاصی قرار دارد، زیرا این استان با دو کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است، که این موضوع در افزایش برخی ناامنی‌ها دخیل است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شرایط کنونی این استان می‌طلبد که دستگاه‌ های امنیتی و نظارتی با همکاری مردم در قالب‌های درست و تشکلاتی به مبارزه با گروه‌های تروریستی بپردازند.

کاشانی افزود: به‌طور حتم باید از نیروهای بومی و نیروهای جامعه بلوچ برای تأمین امنیت مرزها استفاده شود، تا امنیت این مناطق به دست خود مردم منطقه ایجاد شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۱ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
۰
۰
چرا اسیرشون کردید ؟ میخواسته بکشیدشون
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها