کد خبر: ۲۸۹۹۰
زمان انتشار: ۱۰:۱۰     ۱۲ آذر ۱۳۹۰
پر بیننده ترین روزنامه «آنلاین» آمریکا:
نویسنده مطلب دو سوال عمده می پرسد : اول اینکه آیا اگر فرانسه ، آلمان و انگلیس در ایران سفارتخانه داشته باشند با زمانی که نداشته باشند تفاوتی هم می کند ؟ و دوم اینکه اگر ایران به سلاح هسته ای هم دست پیدا کند آیا زودتر از غرب از آن استفاده می کند؟ وی با پاسخ به این دو پرسش ، مساله هسته ایران را تحلیل می کند
به گزارش تابناک ، «هافینگتون پست» ، در این مطلب نوشته است ، آمریکا ، انگلیس ، فرانسه و اسرائیل که خواهان مبارزه با ایران و ممانعت از دستیابی این کشور سلاح هسته ای هستند، خود دارای سلاح های هسته ای هستند که قادرند به گونه ای کره زمین را نابود کنند که تا میلیون ها سال جنبنده ای بر روی این کره خاک رشد نکند .

آنان برای ایجاد یک جهان عاری از سلاح هسته ای معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای را به وجود آورده اند و ایران هم به عضویت این معاهده در آمده است ، جالب اینکه کشوری که خواهان جنگ و تحریم ایران است ، یعنی اسرائیل خود به عضویت این معاهده در نیامده است . اما کسی درباره بمباران آن صحبت نمی کند . پاکستان و هند هم با داشتن سلاح هسته ای بالاترین حمایت را از آمریکا می گیرند . ایران اکنون تصور می کند برای حق خود مبارزه می کند .

ایران پیشتر هم با انگیس چنین تجربه ای را داشته است ، انگلیس سالها نفت این کشور را می برد بدون اینکه پولی به آنان بدهد و به جای اینکه حق ایران را بابت نفت شان بدهد ، به بازی قدیمی تغییر رژیم در ایران روی آورد و دولت ملی و دمکراتشان را سرنگون کرد. اما غرب از تاریخ درس نمی گیرد.

در قضیه احضار سفرای اروپایی هم چنین است ؛ حال سوال این است که آیا اگر فرانسه ، آلمان و انگلیس در ایران سفارتخانه داشته باشند با زمانی که نداشته باشند تفاوتی هم می کند ؟ به نظر می رسد هیچ تفاوتی نمی کند چرا که در طول این سه دهه وجود این دیپلمات های باید تغییری در روابط ایران و غرب به وجود می آورد ، درک متقابلی را بین دو کشور ایجاد می کرد ، آنان برای بهبود روابط هیچ کاری انجام ندادند و حتی در پیشبرد مذاکرات غیر هسته ای هم ناکام ماندند ؛ تنها برزیل و ترکیه در این زمینه کارهایی را انجام دادند که آن هم توسط آمریکا به کلی نادیده گرفته شد .

و سوال دوم آیا اگر ایران به سلاح هسته ای هم دست پیدا کند آیا زودتر از غرب از آن استفاده می کند؟ قطعا اینگونه نیست ، بلکه باید نگران پاکستان بود که کشوری است که رهبری سیاسی ندارد و هندوستان و اسرائیل هم که بلند پرواز های هسته ای دارند ، اما در قبل تحولات بین المللی هیچ مسئولیتی را نمی پذیرند.

به هر حال ما چه دوست داشته باشیم و چه دوست نداشته باشیم باید در دنیایی هسته ای زندگی کنیم که ایران هم جزئی از این باشگاه هسته ای است . اینگونه که غرب حرکت می کند فقط جنگی بی پایان در دنیا متصور خواهد بود که هیچکدام از تصمیم گیران و برافزوران این جنک در آن شرکت نخواهند کرد.

لازم به ذکر است که روزنامه هافینگتون پست پر خواننده ترین روزنامه آنلاین آمریکایی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها