کد خبر: ۲۸۹۷۳۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا، وسنا پوسيج معاون اول نخست وزير و وزير امور خارجه کرواسي که به جمهوري اسلامي ايران سفر کرده است، با محمدجواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان ديدار و گفت‌وگو کرد.

وزير امور خارجه کشورمان در اين ديدار تصريح کرد: سفر وزير امور خارجه کرواسي به جمهوري اسلامي ايران مي‌تواند زمينه گسترش مناسبات دو کشور در همه حوزه‌ها را فراهم کند.

وي همچنين از ارتقاء همکاري‌هاي دو کشور در زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي ، توريسم و ورزشي استقبال کرد.

وي با اشاره به سفر هيات پارلماني کشورمان به کرواسي بر لزوم تقويت همکاري‌هاي پارلماني و مبادله هيات هاي پارلماني بين دو کشور تاکيد کرد.

ظريف تصريح کرد: بخش‌هاي خصوصي دو کشور ظرفيت‌هاي زيادي براي همکاري با يکديگر دارند و مي‌توانند در پروژه‌هاي مشترک سرمايه‌گذاري نمايند و جمهوري اسلامي ايران از اين امر حمايت مي‌کند.

وي با تاکيد بر اين‌که «مرز بين آزادي بيان و توهين به مقدسات بايد رعايت شود» ، از اين‌که در اروپا به راحتي به اعتقادات مسلمانان توهين مي‌شود ابراز تاسف کرد.

وي با اشاره به مذاکرات هسته‌اي بين گروه 1+5 و جمهوري اسلامي ايران ،تاکيد کرد: غرب و اروپا بايد اعتماد مردم ايران را بدست بياورند.

«وسنا پوسيج » وزير امور خارجه کرواسي نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از سفر به جمهوري اسلامي ايران ، آمادگي کرواسي براي گسترش همکاري‌ها با کشورمان در همه زمينه ها را اعلام کرد.

وزير امور خارجه کرواسي ابراز اميدواري کرد: مذاکرات جاري هسته‌اي به توافق جامع منجر شود.

وي همچنين تصريح کرد: کرواسي با ديدگاه وزراي امور خارجه فرانسه،آلمان، انگليس و مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا ،که در مقاله مشترکي در روزنامه واشنگتن پست از مذاکره و ديپلماسي با ايران حمايت کرده و با اعمال تحريمهاي جديد عليه ايران مخالفت کرده‌اند، هم نظر بوده و از آن حمايت مي‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها