کد خبر: ۲۸۹۶۶۰
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرآنلاين/ مهاجم تيم ملي مي گويد:«اگر کارلوس کروش از ايران برود 30 سال عقب مي افتيم.»
رضا قوچان نژاد، پيش از ترک سيدني. او رک و بي پرده مقابل منتقدان کروش و تيم ملي مي ايستد. مي گويد چند نفر هستند که در ايران، از اوت شدن تيم ملي خوشحالند. اين حرف را با اطمينان مي گويد. رضا همينطور مي گويد، حضور اين افراد به فوتبال ايران ضربه مي زند. اين مصاحبه را مي توان مهمترين مصاحبه زندگي او دانست، چرا که تا به حال، بدين شکل مقابل منتقدان نايستاده بود. وقتي رضا به تيم ملي آمد، بعضي ها گفتند او با دلالي آمده. اگر قوچان نژاد روحيه هجومي داشت، پس از گلزني مقابل کره و صعود ايران به جام جهاني، جواب اين عده را مي داد اما فقط گفت: «مخلص شان هستم.» امروز اما رضا، نمي تواند سکوت کند چون به قول خودش فوتبال ايران را در خطر مي بيند....
رضا جان جام براي ايران تمام شد. الان فضايي به وجود آمده که اغلب مردم ايران از عملکرد ايران راضي هستند ولي يکسري ها، به انتقاد از کروش و تيم ملي هم پرداخته اند. انگار منتظر بودند که ايران ببازد و حرف هايي را که در دل داشتند، بزنند...
اين رفتار خيلي عجب است. در هر جاي دنيا مردمي هستند که گاهي خوبي شما را مي خواهند و گاهي بدي تان را. به نظر من ملت ايران از همه چيز مهمتر است و مي بينم که تيم ملي را خيلي دوست دارند. همه مردم ايران خوبي تيم ملي را مي خواهند ولي متاسفانه چند نفر در فوتبال ايران هستند که خوبي تيم ملي را نمي خواهد. يعني الان راحت مي توانم بگويم، از اينکه تيم ملي اوت شده است، خوشحال هستند. اين ها براي فوتبال ايران اصلا خوب نيستند. اينها به فوتبال ما ضرر مي زنند. متاسفانه نمي گذارند که فوتبال ايران پيشرفت کند. ما با اينکه باختيم، دوباره توانستيم دل مردم را کمي شاد کنيم. براي همه تيم ملي اين از همه چيز مهمتر است. انشالله ببينيم در آينده چه خواهد شد. اميدوارم که اين گروه دوباره با هم بمانند، مخصوصا کادر فني و مخصوصا آقاي کروش که براي تيم ملي خيلي مهم است. اميدوارم همين راه را ادامه بدهيم و در جام جهاني دوباره با هم باشيم.
تو بعد از بازي در اينستاگرام از کروش خيلي حمايت کردي. رضا تو با مربيان زيادي در فوتبال اروپا کار کرده اي اما يک سوال داريم؛ کروش چه چيزي دارد که تو و ديگر بازيکنان اينقدر سفت و سخت از او حمايت مي کنيد؟
ببيند فقط ما نيستيم که از او حمايت مي کنيم. الان ملت ايران هم کروش را دوست دارد. تازه مردم خيلي از کارهاي کروش را نديده اند. او را خيلي خوب نمي شناسند. ما صبح تا شب در اردوها با کروش هستيم و او را خيلي خوب مي شناسيم. «مربي» به فوتبال ايران خيلي کمک کرده. بازيکنان هر روز با تمرين هاي او بهتر مي شوند. به جوان ها شانس بازي مي دهد. با استفاده از آنها و بازيکنان با تجربه، تيم خوبي درست مي کند. کروش اينقدر به تيم ملي روحيه مي دهد که ما در زمين همه کار مي کنيم. واقعا کارش درست و حرفه اي است. او با تجربه اي که دارد مي تواند به همه بچه ها کمک کند، مخصوصا به فوتبال ايران. ما هر روز از کروش يک چيز جديد ياد گرفتيم. من خودم الان 3،4 سال است که دارم در تيم ملي بازي مي کنم. هر دفعه که با تيم ملي تمرين مي کنم، يک چيز جديد ياد مي گيرم، چه داخل زمين و چه بيرون زمين. تازه فقط من اين حرف ها را نمي زنم. تک تک بچه ها از کروش راضي هستند. کار مربي خيلي درست است. اگر ايشان نباشد قول مي دهم که فوتبال ايران 20،30 سال عقب مي افتد.
علت اين نگراني چيست؟ يعني تو واقعا ايمان داري که اين اتفاق مي افتد؟
اصلا شک نکنيد. اگر کروش برود را راحت راحت فوتبال ايران به 30 سال عقب برمي گردد، مخصوصا با اينمه اتفاقي که افتاده و حاشه هايي که درست کرده اند. کروش حتي در اين شرايط، اينقدر قوي بود که دوباره خودش را نشان داد. تمرکز کروش فقط روي فوتبال بود. از بازيکنان فقط دفاع کرد، يعني از تک تک بازيکنان. هدف او فقط و فقط پيشرفت تيم ملي است، نه يک بازيکن. فقط تيم ملي. اين از همه مهمتر بود. براي همين مي گويم کار کروش درست است چون به تيم فکر مي کند. ديديد که نتيجه هاي خوبي هم با اين مربي گرفتيم ولي متاسفانه داوري....
داور بازي اشتباه بزرگي انجام داد؛ رسانه ها و کارشناس هاي استراليايي هم اعتراف کرده اند.
بله، همه دنيا ديدند. از استراليا تا آمريکا و خود ايراني ها ديدند در زمين چه شد. ديدند چه نامردي اي به ما شد. باز خدا را شکر که مردم کمي خوشخال شدند. به هر حال فوتبال اينطوري است. همه چيز دست خودت نيست. ولي هر کاري از دست مان برمي آمديم انجام داديم. خوشحاليم که اکثر مردم از تيم ملي راضي هستند.
تيم ملي امروز به ايران مي رسد، فکر مي کني برخورد مردم با شما چطور خواهد بود؟
ببينيد در فوتبال دو نتيجه وجود دارد. يعني دو نوع باخت داريم. باخت که البته باخت ولي اگر شما انگيزه نداشته باشي، در زمين نجنگي، خوب بازي نکني و در آخر ببازي، مردم حق دارند ناراحت باشند. ولي در استراليا ديديد که ما چطوري بازي کرديم. در يکي از سخت ترين گروهها بوديم. يک ستاره در تيم نداشتيم و عين يک تيم بازي کرديم. سه نتيجه خوب هم به دست آورديم. امارات و قطر و بحرين را برديم. الان امارات در نيمه نهايي است چون ژاپن را برده است. ما اين تيم را برديم. الان يکي دو نفر نيستند که درباره اشتباه داور حرف مي زنند. همه دارند مي گويند به خاطر اشتباه بزرگ داور اوت متاسفانه اوت شديم. نمي خواهم هي بگويم چون داور اشتباه کرد ما اوت شديم. ولي مردم ديدند که همه بچه هاي جوان و با تجربه تيم کنار هم جنگيديم. 120 دقيقه هر چي داشتيم، در زمين انجام داديم ولي کافي نبود. پناتي هم که ديگر قرعه کشي است. شانس نداشتيم و باختيم. ما براي مردم و موفقيت تيم ملي جنگيديم و اميدوارم که راضي باشند.
حرف خاصي مانده که بزني.
همه بچه ها خيلي ناراحت هستند. براي همه سخت بود ولي براي جواد نکونام سنگين تر از همه.
اما هجمه هايي هم عليه او مطرح مي شود. ظاهرا عده اي دوست ندارند ايران با کاپيتاني او موفق باشد...
اين را از خود آن ها بپرسد ولي آقا جواد واقعا خيلي قشنگ کار کرد. او يک کاپيتان فوق العاده است، چه بيرون و چه داخل زمين. من هيچ وقت نديدم که يک بار در زمين بازي را شل بگيرد. هميشه با صد در صد توان و تمرکز براي تيم ملي بازي مي کند. در هر تمرين و هر مسابقه، واقعا واقعا انگيزه دارد و به بچه ها انگيزه مي دهد. افتخار مي کنم که يک کاپيتان اينطوري در تيم ملي داريم. من 10،12 سال است که فوتبال بازي مي کنم و تا به حال يک کاپيتان مثل او نديده ام که اينقدر به تيم فکر کنم. آقا جواد با تن و وجودش به فکر تيم است و هميشه سعي مي کند کمک کند. در جام جهاني، بيشتر از فوق العاده بود. افتخار مي کنم که با او بازي کردم و خيلي اميدوارم که دوباره کنار تيم ملي باشد. سن بازيکن بالا برود ولي بدنش اوکي باشد دوباره بايد ادامه بدهد. وقتي بازيکن مي تواند بايد دوباره تي شرت تيم ملي را بپوشد. الان خيلي سخت است درباره اين مسايل حرف زدم چون هنوز تلخي باخت را داريم. اميدوارم که تصميم خوبي بگيرد که به نفع فوتبال ايران باشد. تک تک ما بازيکنان به جواد نکونام افتخار مي کنيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها