کد خبر: ۲۸۹۳۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۱۱ آذر ۱۳۹۰
به گزارش ايسنا، نيكولا ساركوزي، رئيس‌جمهور فرانسه در جمع پنج هزار تن از مردم اين كشور با اشاره به بحراني كه اين كشور و همين‌طور اتحاديه اروپا را در بر گرفته است، اظهار كرد: ترسي كه در گذشته داشتيم،‌ اكنون كنار رفته است و بايد خود را براي شرايط سخت‌تر آينده آماده كنيم.

ساركوزي افزود: اروپا بايد هرچه سريع‌تر خود را تغيير دهد، در غير اين صورت تاريخ جهان بدون حضور اين قاره به كارش ادامه مي‌دهد.

وي در اين سخنراني همچنين از خود تحت عنوان يك "سياستمدار كاملا مسئوليت‌پذير" ياد كرد.

رئيس‌جمهوري فرانسه به طور همزمان اظهار كرد: روزگار سختي براي ما در پيش است، ما آسيب ديديم و همچنان در معرض آسيب‌هاي بيشتر هستيم.

ساركوزي به طور همزمان از شهروندان كشورش خواست كه بيشتر كار كنند و علاوه بر اين از برنامه‌هاي جديد اقتصادي فرانسه بيشتر حمايت كنند.

رئيس‌جمهوي فرانسه در ادامه گفت: نمي‌توانيم مشكلاتي را كه بخشي از آنها به جهاني‌سازي برمي‌گردد، با افزايش بدهي‌ رفع و رجوع كنيم، بلكه بايد از همين حالا به فكر سياست‌هاي رياضتي و كاهش بدهي‌هاي خود باشيم.

ساركوزي با اشاره به اظهارات فرانسوا اولاند، يكي از اعضاي حزب مخالف كه رقيب نيكولا ساركوزي درانتخابات آتي اين كشور محسوب مي شود، گفت: نمي‌توانيم با يكه‌تازي در اروپا مشكلات خود را حل كنيم، بلكه نيازمند همكاري با متحدان اروپايي خود هستيم.

اولاند پيشتر گفته بود: مادام مركل امر مي‌كند و موسيو ساركوزي اطاعت مي‌كند.

ساركوزي با اشاره تلويحي به كشور همسايه فرانسه،‌ آلمان افزود: پاريس و برلين بايد با همكاري يكديگر به قطب ثبات و اعتماد تبديل شوند و اروپا را بسازند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها