کد خبر: ۲۸۹۲۲
زمان انتشار: ۰۳:۴۰     ۱۱ آذر ۱۳۹۰
نخست‌وزیر قطر که در اتحادیه عرب پیشگام حرکت ضدسوری است و در حمله به مردم لیبی شریک غربی‌ها شد و مناسبات خوبی با رژیم صهیونیستی دارد، غرب را به همکاری با «اسلامگرایان میانه‌رو» منطقه فراخواند.
به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خبرگزاري فارسحمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر قطر که خود و کشورش از پیشگامان جهان عرب در حرکت علیه سوریه است و اولین کشور عربی بود که به لیبی نیروی نظامی اعزام کرد، اعلام کرد که اسلامگرایان منطقه در دوره جدید به قدرت می‌رسند.

پس از پیروزی اسلامگرایان در تونس و اکنون در مصر که اسلامگرایان در انتخابات پارلمانی این کشور پیشتاز هستند، نخست وزیر قطر در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد که غربی‌ها نباید از اسلامگرایان بترسند بلکه باید با اسلامگرایان میانه‌رو همکاری کنند تا این اسلامگرایان با آنانکه ایدئولوژی افراطی دارند، مقابله کنند.

در رسانه‌های خبری اعراب میانه‌رو تاکنون به کشورهای عربی متحد آمریکا اطلاق می‌شد و اکنون نخست وزیر قطر با سقوط سران کشورهای عربی متحد آمریکا، لفظ اسلام‌گرایان میانه‌رو را به کار می‌برد.

شیخ حمد تصریح کرد: نباید از آنان بترسیم بلکه باید با آنان همکاری کنیم... نباید با کسی که در چارچوب قوانین بین‌المللی به قدرت می‌رسد و با تروریسم مباره میکند مشکل داشته باشیم.

روز گذشته ازهر الخفاجی تحلیلگر عراقی در مقاله‌ای درباره نقش امروز قطر در منطقه نوشت: اکنون گزارش‌ها و پژوهش‌های مراکز مطالعاتی غرب نشان می‌دهد که قطر امروز کاملا در خدمت طرح آمریکا در منطقه است و این گزارش‌ها تاکید می‌کند که کشور قطر امروز کاملا تحت نفوذ و کنترل کامل دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است که تمام امکانات دیپلماتیک، مالی و رسانه‌ای خود را در خدمت اجرای طرح‌های وزارت خارجه آمریکا قرار داده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها