کد خبر: ۲۸۹۱۲
زمان انتشار: ۰۰:۴۸     ۱۱ آذر ۱۳۹۰
مدیركل صنایع نساجی و پوشاك وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: چنانچه قوانین گمرك را بررسی كنیم ،بخش اعظم مبادلات غیرقانونی در پوشش ظاهراً قانونی را مشاهده خواهیم كرد. 
  
به گزارش پول‌نیوز از وزارت صنعت،معدن و تجارت، مهدی اسلام پناه با اشاره به هشدار مجلس درباره مشكلات صنعت نساجی كشور یادآور شد: قاچاق پارچه و پوشاك با حجم گسترده صرفاً به دلیل مسائل پیش روی صنایع نساجی نبوده و چنانچه قوانین گمرك را بررسی كنیم مواردی از قبیل مبادلات مرزی، كالای همراه مسافر، بازارچه های مرزی، مناطق آزاد تجاری، تعاونی مرزنشینان و سایر موارد، بخش اعظم مبادلات غیرقانونی در پوشش ظاهراً قانونی را شاهد خواهیم بود كه نیازمند اتخاذ تدابیر لازم است.

به گفته مدیركل صنایع نساجی و پوشاك وزارت صنعت، معدن و تجارت، اخیراً كشف 113 كانتینر پارچه قاچاق، در پوشش ترانزیت داخلی و از مبادی رسمی كشور خود گواهی بر نگاه ویژه و خاص در این مقوله است.

وی ضمن تاكید بر اجرای اقدامات پیشگیرانه و كنترل مبادی ورود و عرضه برای جلوگیری از قاچاق پارچه و پوشاك، توجه همه جانبه مسئولان را به این امر خواستار شد.

وی افزود : آنچه در بحث قاچاق مهم است اقدامات پیشگیرانه و كنترل مبادی ورود و عرضه و نیز بالابردن ریسك قاچاق كالا است كه می تواند بسیار موثر باشد.

وی تصریح كرد در این زمینه اقدامات لازم جهت كاهش قیمت تمام شده تولیدات داخلی، عملیاتی شدن ایران كد و كد رهگیری كالا برای كلیه كالاهای تولیدی داخلی و وارداتی، بررسی مدارك خرید و عرضه از طریق روش هایی نظیر مالیات بر ارزش افزوده قطعاً مثمر ثمر خواهد بود.

این مقام مسئول با اظهار امیدواری برای همكاری و تلاش مضاف تمامی ارگان های ذیربط و ارائه راهكارها و تمهیدات لازم جهت حل این معضل اظهار داشت: تنها از این طریق می توان در آینده نزدیك شاهد نتایج مطلوب و گسترش زمینه رشد و شكوفایی و ارتقا فعالیت های تولیدی در حوزه صنایع نساجی و پوشاك در كشور بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها