کد خبر: ۲۸۸۷۸
زمان انتشار: ۱۵:۴۷     ۱۰ آذر ۱۳۹۰
رئیس پارلمان اروپا:
"هرمان وان رومپی" رئیس مجلس اروپا، در دیدار با نمایندگان اتحادیه اروپا در بروکسل گفت که انقلاب‌های عربی شدیدترین ضربه ژئوپولیتیک را بعد از جنگ سرد به اروپا وارد کرد.
به گزارش فارس به نقل از "روسیا الیوم"، "هرمان وان رومپی" با سازنده خواندن موضع اتحادیه عرب در لیبی و سوریه، تاکید کرد "بهار عربی" شدیدترین ضربه ژئوپولیتیک را پس از پایان جنگ سرد، بر پیکره اروپا وارد کرد.

وی با اشاره بر لزوم فشار بیشتر بر ایران، گفت که ما در­صدد آماده­سازی بسته جدید تحریم ­ها بر ضد ایران هستیم که هنوز در حال توسعه برنامه هسته­ای خود است.

پیش بینی می شود وزرای خارجی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا، طی نشستی روز پنج شنبه، 179 شخصیت و سازمان دارای روابط با ایران را تحریم کنند.

پس از انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی هسته ای که مدعی شده بود ایران پیش از سال 2003 برای ساخت سلاح هسته تلاش کرده است و احتمالا این تلاش ها تا کنون ادامه دارد، مسأله اعمال این تحریم ها مطرح شد.

شایان ذکر است روز 18 نوامبر شورای حکام آژانس انرژی هسته­ای از ایران خواست تا دسترسی بازرسی  بازرسان این آژانس را بیشتر کرده و همکاری­اش با آژانس را افزایش دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها