کد خبر: ۲۸۸۷۷
زمان انتشار: ۱۵:۴۴     ۱۰ آذر ۱۳۹۰
در آستانه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل
منابع دیپلماتیک اتحادیه اروپا اعلام کردند که هیچ توافقی میان ۲۷ کشور درباره تحریم علیه ایران وجود ندارد اما وزیر امورخارجه انگلیس مدعی شد که تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا دیگر کشورها را با این تحریم‌ها همراه کند.
به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خبرگزاري فارس "ویلیام هیگ" وزیر امورخارجه انگلیس امروز پنج شنبه در آستانه برگزاری نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل در گفت‌وگو با شبکه خبری "بی بی سی" اعلام کرد: در نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا ما به دنبال تحریم‌های اقتصادی شدیدتر علیه ایران هستیم و درخواست آن را نیز مطرح می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: من از افزایش تحریم‌های اقتصادی علیه ایران با هدف انزوای بیشتر ایران در بخش مالی حمایت می‌کنم.
 
نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز اول دسامبر (۱۰ آذرماه) در بروکسل آغاز به کار کرده است. منابع خبری اعلام کردند که علاوه بر طیف وسیعی از موضوعات مطرح در این نشست احتمالا موضوع تحریم‌های جدید علیه ایران که انگلیس، فرانسه و بنا به اعلام یک منبع دیپلماتیک اتحادیه اروپا، آلمان نیز از آن حمایت می‌کنند، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
یک منبع دیپلماتیک اتحادیه اروپا اعلام کرد: فرانسه، آلمان و انگلیس از تحریم‌های نفتی علیه ایران حمایت می‌کنند، اما هیچ توافقی میان ۲۷ کشور وجود ندارد.
 
 وی افزود: واردات نفت از ایران توسط کشورهای اروپایی اغلب به عنوان یکی از منافع ملی از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نفت بسیار زیادی را از ایران وارد می‌کنند.
 
کشورهای غربی بویژه آمریکا و پس از آن انگلیس و فرانسه به عنوان دو متحد نزدیک واشنگتن همواره به دنبال افزایش فشار بر تهران بدلیل پیگیری برنامه هسته‌ای با اهداف کاملا صلح آمیز هستند. از همین رو هر از چندگاهی تحریم‌های جدیدی را به طور یکجانبه علیه ایران اعمال می‌کنند و دیگر کشورهای جهان را نیز برای اجرای این تحریم‌ها تحت فشار می‌گذارند.
 
با این وجود، گزارش‌های منتشر شده توسط رسانه‌های غربی نشان می‌دهد که حتی خود این کشورها نیز علاقه‌ای به اجرای این تحریم‌ها نیستند. چندین ماه پیش روزنامه نیویورک تایمز گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌داد وزارت خزانه داری آمریکا هزاران مجوز محرمانه برای ادامه فعالیت‌های تجاری شرکت‌های آمریکایی با ایران صادر کرده است.
 
تمام این اقدامات از جانب کشورهای غربی در شرایطی صورت می‌گیرد که تنها بهانه آنها پیگیری برنامه هسته‌ای ایران است و به دنبال متوقف کردن این برنامه هسته‌ای هستند. اما آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌های خود مکررا به عدم انحراف برنامه هسته‌ای ایران و تطابق کامل آن با توافقات بین‌المللی تأکید کرده است. در گزارش اخیر آژانس نیز "یوکیو آمانو" مدیرکل آژانس در پایان گزارش بخش جدیدی را اضافه کرده بودند که بدون مطرح کردن شواهد و دلایل موثق تنها در خصوص احتمال نظامی شدن برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها