کد خبر: ۲۸۸۷۶۰
زمان انتشار: ۲۰:۳۵     ۰۲ بهمن ۱۳۹۳
بازيکن سابق استقلال گفت: تيم کي‌روش کاملاً تاکتيکى بازى مي‌کند و اينکه ما کمتر حفظ توپ مي‌کنيم، دليلى بر دفاعى بازي کردن محسوب نمي‌شود.
به گزارش پایگاه 598،پیمان صاحب جمعی بازیکن سابق استقلال در گفت‌و‌گو با "ورزش سه" گفت: تیم ملى در سه بازی گذشته عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست با گرفتن حداکثر امتیاز صدرنشین گروه شود، بنده به شخصه از سبک و سیاق و نوع بازى تیم ملی خصوصاً در دو بازى اول لذت بردم، زیرا بچه ها با تمام وجود و همدل بازی کردند. تیم کی‌روش کاملاً تاکتیکى بازى می‌کند و باید عرض کنم که با نظر بسیارى از کارشناسان عزیز مبنى بر اینکه تیم ملی دفاعى بازى می‌کند، مخالفم و اعتقاد دارم اینکه ما کمتر حفظ توپ می‌کنیم، دلیلى بر دفاعى بازی کردن محسوب نمی‌شود. بلکه تیم ما از فاز دفاعى به سرعت به حمله می‌رود که این از سبکهاى نوین فوتبال محسوب میشود.

صاحب جمعی افزود: عنصرهاى تهاجمى ما کاملاً به موقع در حمله اضافه می‌شوند. یعنى مدافعین کنارى اغلب هم بصورت over lap و هم بصورت حمایت پشت با گوشهاى کناری همکاری می‌کنند و شاهد بودیم پولادى و غفورى ارسالهای از نوع پاس به جلو زیادی را روی دروازه حریفان ارسال کردند. دو بازیکن تکنیکی ما یعنی اشکان دژاگه که به اعتقاد من بهترین بازیکن ما و حتی این تورنمنت می‌باشد و همچنین مسعود شجاعی به خوبى مدافعین حریف را از سر راه بر میدارند و در تعویض منطقه بازى به خوبی عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: آندرانیک تیموریان و نکونام با دوندگیهاى بی امان خود و توپ‌گیریهاى بدون نقص و بدون خطا کردن روى بازیکنان حریف مرکز زمین را به خوبی مال خود می‌کنند. در این جام بازی بسیار خوب نکونام کاملاً مشهود است. او ریتم بازی را به خوبی کنترل می‌کند و به راستی رهبر خوبی برای تیم ماست.  تغییر پست دادنهای حاج صفى و شجاعى باعث میشود خط دفاع حریف تمرکزش را از دست بدهد و تنوع خوبی را در فاز حمله بوجود میاورد وقتیکه حاج صفی به مرکز میاید تیموریان شعاع حرکتی بیشتری پیدا می‌کند  و ما از عرض زمین بیشتر استفاده میکنیم،در نوک حمله تا به اینجای کار سردار آزمون عملکرد بهترى نسبت به قوچان نژاد داشته ولی فکر میکنم در ادامه و پس لز شوک مثبتی که کیروش به او زد در بازی با امارات انگیزه به قوچان نژاد برگشت و توانست دوباره خودش را تثبیت کند. به هرحال این دو به تناوب در ادامه مسابقات می‌توانند در نوک پیکان خط حمله به تیم ملى کمک کنند.

بازیکن سابق استقلال گفت: در بازى با امارات کیروش دست به ریسک بزرگى زد و با ٤ تغییر نسبت به بازیهاى گذشته تیمش را به میدان فرستاد این تغییرات گسترده سبب شد تیم هماهنگى لازم را از دست بدهد. ولى با اینکار هوشمندانه هم به بازیکنان خود استراحت داد تا در ادامه با تمام توان در مسابقات آتى شرکت کنند و هم جوانانش را در یک بازی مهم بسنجد. در بین بازیکنانی که برای اولین بار در این تورنمنت بازی کردند به اعتقاد بنده جهانبخش و سروش رفیعی کمتر از حد انتظار ظاهر شدند. ولی امیری عملکرد خوبی داشت.

صاحب جمعی افزود: نکته دیگر بر می‌گردد به استفاده از ضربات ایستگاهى که معمولاً بیش از ٦٠٪ از گلهاى رد و بدل شده در تورنمنتها را به خود اختصاص می‌دهد که در این تاکتیک تیم ما عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و با استفاده از قدرت سر زنى پور على گنجى و نکونام و جلال حسینى و سردار آزمون بسیار خطرآفرین بوده ایم بطوریکه سه گل خود را روى این تاکتیک به ثمر رسانده ایم که این نشان‌دهنده اینست که کادر فنى روی این ضربات برنامه داشته است.

صاحب جمعی در پایان گفت و گو با "ورزش سه" در مورد سیستم دفاعی تیم ملی گفت: آنطور که انتظار می‌رفت و ما قبلاً نیز در جام جهانى دیده بودیم تیم کی‌روش در فاز دفاعی بسیار با برنامه بود و در رعایت فاصله و زاویه پوششها بسیار مسلط و دقیق عمل کردند که بسته ماندن دروازه ما در این سه بازى موید این موضوع می‌باشد. البته نباید از بازی خوب دو مدافع میانی و دروازه بان خود غافل باشیم، به هر حال امیدوارم تیم ملی در ادامه نیز با همین صلابت بازیها را ادامه دهد و جام قهرمانی را با خود به ایران بیاورد و دل همه هموطنانمان را شاد کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها