به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا ، داود کشاورزیان عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه نخستین همایش سیستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد گفت: در گام اول با استفاده از بارنامه سهمیه سوخت ناوگان عمومی را تامین می کنیم و در کام بعدی با استفاده از جی .پی . اس میزان سوخت ناوگان عمومی تحت کنترل قرار می گیرد.
وی با اشاره به این که استفاده از سیستم های هوشمند در کشور سابقه ۱۰ ساله دارد افزود: تصمیم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در یک سال گذشته این بوده که بر روی سیستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای متمرکزتر و فشرده تر کار کند.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه در ایران در زمینه سیستم های حمل و نقل هوشمند در ابتدای راه هستیم ، گفت: اما در آینده دستاوردهای بسیار خوبی خواهیم داشت .
کشاورزیان با اشاره به کاربردهای مختلف سیستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای گفت: نظارت بر وضعیت جاده ها ، پایش جاده ها و نظارت بر عملکرد ناوگان عمومی از جمله کاربردهای این سیستم است.
وی با اشاره به تقویت هوشمندسازی تونل ها گفت: ۳۱ تونل بالای هزار متر در کشور داریم که قطعا باید هوشمند سازی شوند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروژه هوشمندسازی این تونل ها در دست انجام است و امیدواریم منابع اعتباری مورد نیاز برای این طرح فراهم شود تا بتوانیم بحث هوشمندسازی را انجام دهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تجهیزات سیستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای باتد ( I.T.S) باید درون خودروها نصب شود اما به دلیل افزایش قیمت این تجهیزات آنها را درون خودروها نصب نمی کنیم.
وی خاطر نشان کرد: باید از فناوری های روز دنیا در خودروها استفاده کنیم و نباید ایمنی فدای تولید انبوه خودرو شود.