کد خبر: ۲۸۸۴۷۲
زمان انتشار: ۲۱:۴۷     ۰۱ بهمن ۱۳۹۳
مقام‌های برزیلی اعلام کردند در تازه‌ترین آشوب و هرج و مرج در زندان‌های این کشور، حداقل 2 نفر کشته و 29 نفر دیگر زخمی شده‌اند.
به گزارش پایگاه 598،به نقل از شهروند، در جدیدترین مورد از آشوب در زندان‌های پرازدحام برزیل، یک مامور پلیس و یکی از زندانیان کشته و 29 زندانی دیگر نیز زخمی شدند.


خشونت و درگیری در زندان «ریسایف» برزیل زمانی آغاز شد که اعتراض زندانیان با سرکوب مقام‌های این زندان روبرو شد و شرایط با دخالت پلیس تحت کنترل درآمد.


یک مامور پلیس که بر اثر اصابت گلوله زخمی شده بود، در بیمارستان جان سپرد. جزئیات مربوط به مرگ یک زندانی نیز اعلام نشده است. مقام‌های ایالت پرنامبوکو که شهر ریسایف مرکز آن است، تعداد کشته و زخمی‌های این حادثه را تایید کرده‌اند.


صدای تیراندازی و انفجار از داخل این زندان به گوش رسیده و برخی رسانه‌های خبری برزیل نیز تصاویری از پرواز یک فروند بالگرد با یک فرد مسلح بر فراز این زندان را منتشر کرده‌اند.


زندان‌های برزیل در ماه های اخیر با آشوب‌های زیادی روبرو شده است. برزیل با 563 هزار زندانی پس از آمریکا، چین و روسیه بالاترین تعداد زندانی را در جهان دارد. در آشوب دیگری که پیش از این در زندان کاسکاول در ایالت پارانا به وقوع پیوست 5 زندانی کشته شدند. از هر 100 هزار نفر ساکن برزیل 274 نفر در زندان هستند.


تراکم بیش از حد جمعیت زندانیان یکی از مهمترین عوامل آشوب و اغتشاش در زندان‌های این کشور به شمار می‌رود. سازمان‌های غیردولتی اعلام کرده‌اند برزیل باید ظرفیت‌ زندان‌های خود را 207 هزار نفر افزایش دهد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها