کد خبر: ۲۸۸۴۳۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۰۱ بهمن ۱۳۹۳
رييس جمهور آمريکا در سخنراني هفت هزار کلمه‌اي خود، به مناسبات آمريکا با اسرائيل اشاره‌اي نکرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهيونيستي جروزالم پست روز چهارشنبه در مقاله‌اي به قلم "مايکل ويلنر” از واشنگتن نوشت: تمرکز اصلي ششمين سخنراني سالانه اوباما درکنگره آمريکا که سه شنبه شب برگزار شد، بر سياست‌ها داخلي و بهبود مجدد اوضاع اقتصادي اين کشور بود.

در عين حال، در اين سخنراني به موضوعات مهم سياست خارجي نيز پرداخته شد که در ميان اين موضوعات، اوباما به مسئله برنامه هسته‌اي ايران نيز پرداخت و از اعضاي کنگره خواست لايحه 2015 ايرانِ عاري از سلاح هسته‌اي را به تصويب نرسانند. جمهوريخواهان در سناي آمريکا قرار است اين هفته همين لايحه را در صحن علني سنا مطرح کنند.

اين منبع افزود: مذاکره کنندگان آمريکايي، پس از پانزده ماه پشت ميز مذاکره با ايران، متقاعد شده‌اند که ايران تصويب هرگونه تحريم جديد توسط کنگره آمريکا را تخطي آشکار از «طرح مشترک اقدام» که در متن توافقنامه موقتي هسته‌اي ژنو گنجانده است، تفسير خواهد کرد و ممکن است از مذاکرات خارج شود. مهم‌تر آن است که مقامات دولت اوباما بر اين باورند که متحدان آمريکا (کشورهاي اروپايي) نيز در اين خصوص با تهران احساس همدردي خواهند کرد و تفسير ايران را در رابطه با تخطي آمريکا از مفاد طرح مشترک اقدام، خواهند پذيرفت. از اينرو، اوباما تصويب چنين لايحه‌اي را در حالي که مذاکرات هسته‌اي با ايران در جريان است، غيرمنطقي خواند و بار ديگر قول داد آن را وتو کند.

اوباما در سخنراني سال گذشته‌ خود نيز تهديد کرده بود که چنين لايحه‌اي را وتو کند.

"مايکل ويلنر" در پايان اين مقاله تحليلي افزود: رييس جمهور آمريکا در سخنراني هفت هزار کلمه‌اي خود، به مناسبات آمريکا با اسرائيل اشاره‌اي نکرد جز اين که يادآور شد که امضاي پيمان هسته‌اي با ايران (توافق جامع) باعث امن‌تر شدن اسرائيل خواهد شد. ضمناً اوباما در اين سخنراني هيچ اشاره‌اي به فلسطينيان نکرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها