کد خبر: ۲۸۸۰۲
زمان انتشار: ۱۸:۵۶     ۰۹ آذر ۱۳۹۰

جبهه پايداري انقلاب اسلامي به مناسبت روز مجلس سالروز شهادت آيت‌الله مدرس بيانيه‌اي منتشر كرد.

به گزارش پایگاه 598، متن اين بيانيه به شرح زير است:

مجلس در نظام جمهوري اسلامي مظهر اراده مردم مهمترين نهاد نقش‌آفرين مردم در سرنوشت خودشان هست. مجلس بايد عصاره فضايل ملت باشد. ملتي كه همواره در راه آرمان‌هاي انقلاب اسلامي جان‌فشاني كرده‌اند و در اين راه سختي‌ها كشيده‌اند. ملتي كه براي رسيدن به آرمان‌هاي امام خميني از هيچ تلاشي فروگذاري نكرده‌اند و براي حفظ‌ انقلاب اسلامي در ركاب مولا و مقتدايشان امام خامنه‌اي صلابت و استقامت خود شجاعانه ايستاده‌اند.

سال‌روز شهادت مدرس روز مجلس اعلام شده است انتخاب اين مناسبت هم معنادار است و هم پيام‌آور. چه اين‌كه مدرس الگوي بي بديلي براي نمايندگان همه ادوار مجلس خواهد بود. مدرس تنها نماينده‌اي بود كه در مقابل اولتيماتوم دولت روس ايستاد و به نمايندگان جرات داد تا اوليتاتوم را رد كنند. مدرس نماينده‌اي بود كه در اوج نفوذ انگليس در ايران با صلابت تمام در برابر قرارداد استعماري 1919 انگليس ايستاد تا جايي كه سفير انگليس او را مهمترين شخصيت مخالف قرارداد معرفي كرد. مدرس صاحب بصيرتي بود كه آينده رضا خان را دقيق تحليل و تصريح مي‌كرد. سگ نگهبان اگر صبح‌گاهان پاي بچه صاحبخانه را گاز بگيرد بهتر است سر شب او را بيرون كرد. اين همان زماني بود كه بسياري از نمايندگان مجلس تحت تاثير سركوب ناامني‌هاي رضاخان شيفته وي شده بودند. مدرس شخصيتي بود كه در طول دوره‌ نمايندگيش نه از حقوق ويژه‌اي برخوردار شد. نه خشتي بر خشتي نهاد، نه كاخي برافراشت، نه مالي اندوخت، نه به كانون‌هاي قدرت وصل شد و نه به كانون‌هاي ثروت، او زاهدانه آمد و زاهدانه نيز رفت.

به همين جهت بود كه امام خميني به مردم توصيه كردند كه سعي كنيد مثل مدرس را انتخاب كنيد.

امام خميني در لزوم نمايندگي چون مدرس فرمودند اگر در شهري و استاني چند نفر موثر افكار مثل مرحوم مدرس شهيد را داشتند مشروطه به طور مشروع و صحيح پيش مي‌رفت و قانون اساسي با متمم آن كه مرحوم حاج شيخ فضل‌الله در راه آن شهيد شد دستخوش افكار غربي و دستخوش تصرفاتي كه در آن شد نمي‌گرديد و اسلام عزيز و مسلمانان مظلوم ايران آن رنج‌هاي طاقت‌فرسا را نمي‌كشيدند امام خميني علت عظمت مدرس را در خودساختگي وي مي‌دانستند و فرمودند: يك سيد خشكيده لاغر لباس كرباسي ... من يك روز رفتم درس ايشان، مثل اين‌كه هيچ كاري ندارد فقط طلبه‌اي است دارد درس مي‌دهد. اين طور قدرت روحي داشت در صورتي كه آن وقت در كوران آن مسائل سياسي بود... من مجلس آن وقت را هم ديده‌ام كانه مجلس منتظر بود كه مدرس بيايد با اين‌كه با او بد بودند، مجلس كانه احساس نقص مي‌كرد وقتي مدرس نبود... اين براي چه بود؟ براي اين‌كه يك آدمي بود كه نه به مقام اعتنا مي‌كرد و نه به دارايي و امثال ذلك، هيچ اعتنايي نمي‌كرد، نه مقامي او را جذبش مي‌كرد.

اينك در آستانه انتخابات مجلس شايسته است از خدمات مجلس قدرداني و آسيب‌هاي آن نيز كالبدشكافي شود.

مجلس دوره هشتم بارها در دفاع از انرژي هسته‌يي، در مقابل زياده‌خواهي‌هاي آمريكا و خباثت‌هاي انگلستان شجاعانه ايستاد و مواضع استكبار ستيزانه‌ دولت را مورد حمايت قرار داد و اين جاي قدرداني دارد. مجلس هشتم با تصويب لوايحي مانند هدفمند كردن يارانه‌ها دست دولت را در خدمت‌رساني باز گذاشت و زمينه‌هاي خدمت‌رساني را مهيا كرد.

با اين حال مجلس هشتم با تصويب طرح‌هايي مانند وقف دانشگاه آزاد اسلامي كاستن تعرفه واردات اتومبيل و تاني در حذف تبصره سه ماده 71 قانون خدمات كشوري (قانون دائمي شدن حقوق مديران عالي نظام) دل مومنان را رنجاند و جا دارد كه مورد آسيب‌شناسي قرار گيرد.

يكي از آسيب‌هاي قانون گذاري مجلس هشتم تصويب انبوه غير قابل اجرا بود. قانون و قانون‌گذاري با قوانين متقن، كارشناسي شده و قابل اجرا اعتبار پيدا مي‌كند و به عبارتي بايد بر كيفيت قوانين افزود نه بر كميت آن‌ها.

بي شك يكي از آسيب‌ها را بايد در فرآيند قانون‌گذاري جست‌وجو كرد كه البته راه حل آن‌ استفاده نهادينه از كارشناسان‌، دانشمندان، حقوق‌دانان و صاحبان تجربه در اجراي قوانين است.

از انتظارات رهبري و مردم از مجلس هشتم زمينه‌سازي براي خدمت‌رساني بيشتر قوه مجريه توسط قوه مقننه بود از جمله تدابير مقام معظم رهبري در ابتداي مجلس هشتم اين بود كه دولت و مجلس براي خدمت‌رساني بيشتر به مردم، حل مشكلات كشور و داشتن هماهنگي لازم در تصويب قوانين و اجراي آن‌ها، و براي حل موارد اختلافي و اجراي آن‌ها، همراهي لازم را با هم داشته باشند و براي حل موارد اختلافي فرمودند؛ هياتي مشترك از مجلس و دولت مسائل اختلافي را بررسي و همگي بر تصميمات نهايي گردن نهند. از مجلس هشتم انتظار مي‌رود كه در مدت باقي مانده تشكيل اين هيات را عملي كند تا اين سنت حسنه به نام آن ثبت گردد. از انتظارات ديگر رهبري دوري نمايندگان از كانون‌هاي قدرت و ثروت بود. براي پاسخ مثبت نمايندگان به اين سفارش به حق رهبري لازم است تا به سرعت قانون نظارت بر نمايندگان اجرايي و هياتي مركب از نمايندگاني كه در مدت سه سال گذشته امتحان خود را پس داده‌اند تشكيل تا طرحي قانوني را به مجلس پيشنهاد دهند كه از حضور نمايندگان وابسته به قدرت و ثروت ممانعت به عمل آيد.

در پايان از ملت فداكار و ولايي ايران مي‌خواهيم كه ضعف‌هاي مجلس نه تنها نبايد آن‌ها را از حضور در انتخابات دلسرد كند، بلكه بايد با احساس مسووليت بيشتر براي مجلس ولايي، ساده زيست، استكبار ستيز، با استقامت در مقابل فشارها، مستقل، دلسوز، مدافع منافع مردم، انقلابي و حق‌گرا تلاش كنند و با جديت تمام خود را براي حضور حداكثري آماده كنند.

بي شك حضور حداكثري مردم مشت محكمي بر دهان ياوه سرايان مستبكر و پاشيدن خاك نااميدي به چشم دشمنان حسودي خواهد بود كه همواره چشم به كاستن پشتوانه مردمي نظام دوخته‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها