کد خبر: ۲۸۷۹۵۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۳۰ دی ۱۳۹۳
آريا/ زعفران يکي از گرانترين چاشني هاست که قيمت آن ارزش آن را ثابت مي کند.
مدت زمان زيادي است که زعفران به عنوان يک ماده غذايي مفيد شناخته شده است. شايد تا به حال از خواص بيشمار زعفران از مادرتان و يا مادر بزرگ هايتان در درمان ناراحتي هاي پوستي شنيده باشيد.زعفران يکي از گرانترين چاشني هاست که قيمت آن ارزش آن را ثابت مي کند.
يک ماده مفيد براي تصفيه و پاکسازي پوست است.داراي مواد ضد باکتريايي براي درمان آکنه است.بسياري افراد بر اين ادعا که زعفران در روشن تر کردن پوست موثر است ,پافشاري مي کنند.زعفران در از بين بردن آلودگي ها و نا خالصي هاي روي پوست نقش موثري ايفا مي کند.تنها ايرادي که از زعفران مي توان گرفت ,قيمت زياد آن است ,اما خوشبختانه مقدار بسيار کمي از آن براي بهره وري از منافع بيشمار آن کافي است.

پوست درخشان
در فصل زمستان,گاهي پوست افراد خشک و تيره رنگ مي شود.از ترکيب زعفران و عسل براي بازگرداندن لطافت و درخشندگي به پوست مي توان استفاده کرد.چند رشته زعفران را به يک قاشق عسل اضافه کنيد.آنها را باهم ترکيب کنيد و به پوست صورت بزنيد.ويژگي آبرساني عسل و درمان کنندگي زعفران, گردش خون را در پوست بهبود مي بخشد و درخشندگي را به پوست باز مي گرداند .

روشن کردن پوست
چند رشته زعفران را در مقداري شير بريزيد(بخيسانيد) تا زمانيکه رنگ شير تغيير رنگ دهد وخواص زعفران وارد شير شود.مدت زمان نيم ساعت براي اين کار کافي است. وسپس مقداري پودر سندل سفيد را به آن اضافه کنيد واز اين ماسک تهيه شده به صورت و گردن خود بزنيد.15 تا 20 دقيقه صبر کنيد وبعد بشوييد.استفاده مکرر از اين ماسک به روشن تر شدن پوست کمک مي کند.

از بين بردن تيرگي ناشي از آفتاب سوختگي
زعفران را در شيرپرچرب به مدت يک شب بخيسانيد.بعد از اين مدت با انگشت آن را ترکيب کنيد و به پوست برنزه شده بزنيد.اين ترکيب به طرز موثري اثر آفتاب سوختگي را از بين مي بردو همچنين درخشندگي رابه پوست باز مي گرداند.

جوانسازي پوست
از پاک کننده ها براي تميز کردن پوست استفاده مي کنيد, اما اگر نوع طبيعي آن را ترجيح مي دهيد ,زعفران را با گلاب ترکيب کنيد تا زماني که رنگ زعفران با گلاب ترکيب شود و با يک پنبه تمام صورت را آغشته کنيد.بعضي از خانم ها, زعفران را با آب گرم وان حمام خود, تر کيب مي کنند.اين کار پوست را براي مدت زمان طولاني تري از پيري حفظ مي کند و پوست جواني خود رابه مدت طولاني تري حفظ مي کند.

رهايي از آکنه ها
اگر پوست شما مستعد جوش و آکنه است از ترکيب زعفران و چند برگ ريحان براي رهايي از شر آکنه ها استفاده کنيد.خاصيت ضد باکتريايي اين ترکيب عفونت هاي ناشي از آکنه را از بين مي برد.ماسک آماده شده را به صورت آکنه اي بزنيد و اجازه دهيد تا خشک شود و بعد با آب بشوييد.اما شما با استفاده مداوم از اين ترکيب مي توانيد اثر آن را بر روي آکنه ها ببينيد.

طريقه نگهداري از زعفران
به دليل گران بودن قيمت زعفران ,بايد طريقه نگهداري آن را نيز ياد بگيريم.زعفران را بايد در يک ظرف غير قابل نفوذ از هوا(ترجيحآ ظرف شيشه اي در دار) و در جاي خشک و خنک و به دور از نور و رطوبت نگهداري کرد.اگر از زعفران به روش گفته شده نگهداري کنيم مي توانيم به مدت چندين سال از تغيير رنگ و خواص آن جلوگيري کنيم واز اثرات معجزه گر آن بهره ببريم.
انواع تقلبي از زعفران وارد بازار شده است و ما بايد خيلي زرنگ باشيم تا بتوانيم نوع اصل آن را از نوع تقلبي آن تشخيص دهيم .بسياري از فروشندگان محصولي با کيفيت پايين , که در واقع زعفران و ترکيبي از مواد رنگي است را به مشتريان مي فروشند.زعفران اصل داراي رنگ قرمز تيره و نوک آن نارنجي مي باشد.بايد توجه داشته باشيد که به هيچ وجه رنگ آن شامل رنگ ها وي ا لکه هاي سفيد وزرد نيست.راه ديگري براي تشخيص زعفران اصل اينست که به مدت 15 دقيقه آن را در آب بخيسانيد. مدت زماني که زعفران اصل براي رنگ دهي و بوي مطلوب آن ,نياز دارد 15 دقيقه است اما اگر به محض اينکه آن را در آب ريختيد و رنگ آن در آب مشخص شد وب وي زعفران را حس نکرديد,مطمئن شويد که تقلبي است.البته که نوع پودر شده آن هم در بازار موجود است که ما توصيه مي کنيم به دليل اينکه رنگ آن براي تشخيص اصل بودن آن قابل شناسايي نيست ,سعي کنيد رشته هاي آن را خريداري کنيد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها