کد خبر: ۲۸۷۵۵۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۲۹ دی ۱۳۹۳
سرمربی سابق تیم‌ملی ایران گفت: «بازی با کره را هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم. بازی با ایران به عراق انگیزه مضاعف می‌دهد.»

به گزارش پایگاه 598، برانکو ایوانکوویچ به تشریح وضعیت تیم‌ملی در رقابت‌های جام ملت‌ها پرداخت و از رقابت‌های پیش روی تیم سابقش سخن گفت. او همچنین از خاطراتی حرف زد که در دوران حضورش در راس کادر فنی تیم‌ملی با آنها روبه‌رو شده بود و حالا در پس ذهنش باقی‌مانده است.

 

* دیدار تیم‌ملی ایران در برابر بحرین را چگونه دیدید؟

- بازی با بحرین یکی از دیدارهای آسان تیم‌ملی ایران در این رقابت‌ها بود که بازیکنان شما برای کسب نتیجه به آب و آتش نزدند و احتیاج نبود برای پیروزی همت و اراده مضاعفی داشته باشد. ایران می‌دانست در زمین بازی چه می‌خواهد و چگونه و از چه راهی باید به خواسته‌اش برسد که رسید و با یک پیروزی خوب بازی اول خود در جام ملت‌ها را پشت سر گذاشت. فراموش نکنید اولین دیدار در هر تورنمنتی برای تیم‌ها نقش حیاتی دارد.

 

* دیدار با قطر؟

- قطر هیچ‌گاه حریف مقتدری برای فوتبال ایران نبوده و هنوز هم نیست. چیزی که در این دیدار هم به وضوح مشاهده شد برتری ایران در اکثر دقایق بازی بود اما از قطر می‌توان به عنوان مانع یاد کرد، مانعی که این بار تیم ملی ایران از آن به سلامت عبور کرد و با شکست حریف این سه امتیاز را هم از آن خود کرد تا اقتدارش در این گروه حفظ شود.

 

* بازی مقابل امارات را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- دیدار با امارات سخت‌ترین بازی مرحله گروهی ایران است. چون هر دو تیم برای صدرنشینی می‌جنگند و این شرایط بازی را بیش از پیش دشوار می‌سازد، منتهی چون ایران از بازیکنان باتجربه‌ای سود می‌برد که توانایی بالایی دارند تصور می‌کنم احتمال پیروزی شما خیلی بیشتر از حریف اماراتی باشد به خصوص که تیم‌ملی ایران در دو بازی اولش هم دو تیم عربی را با شکست روبه‌رو کرده و این اتفاق علاوه بر این که روحیه شما را دو چندان می‌کند از روحیه امارات هم قطعا می‌کاهد.

 

* به عنوان سرمربی سابق تیم‌ملی رویارویی با عراق را ترجیح می‌دهید یا دیدار احتمالی ایران در مقابل ژاپن؟

- به اعتقاد من دیدار با ژاپن جالب‌تر خواهد بود تا بازی با عراق. من از دشواری و راحتی این دیدار حرف نمی‌زنم بلکه از جالب‌توجه بودن آن صحبت می‌کنم، چون به اعتقاد من تیم‌ملی عراق به لحاظ سنتی در هر رویارویی با ایرانی‌ها یک رقابت ریشه‌دار دارد که احتمال دارد این رقابت انگیزه مضاعفی به حریف دهد و شرایط کار را دشوار‌تر سازد اگر چه تیم‌ملی ژاپن هم از ملی‌پوشان بسیار خوبی سود می‌جوید و با توجه به سابقه‌اش می‌تواند دیدار دشواری را برای تیم‌ملی ایران تدارک ببیند.

 

* وقتی نیم‌نگاهی به دوران حضورتان در نیمکت تیم‌ملی ایران می‌‌کنید به یاد چه اتفاقاتی می‌افتید و چه توصیه‌ای برای کارلوس کی‌روش دارید؟

- من یکی از رقابت‌هایی که در نقش سرمربی تیم‌ملی ایران داشتم و هیچ‌گاه از خاطرم پاک نمی‌شود، پیروزی چهار بر سه مقابل مقابل کره‌جنوبی است، دیداری که علی کریمی یک فوق ستاره بود و هر چه کره‌ای‌ها زدند محکم‌تر پاسخ داد. به کی‌روش توصیه می‌کنم این بازی‌ را حتما تماشا کند.

روزنامه نود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها