کد خبر: ۲۸۷۴۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۰۹ آذر ۱۳۹۰

رئيس مركز بررسی‌های دكترينال گفت: اگر خواستید چهره شیطان‌های انسی را ببینید، به کسانی که شک دارند که از دل دین علوم مختلف برمي‌آيد، بنگرید، دین یعنی روش زندگی، در دین، علم تابع ایمان است.

به گزارش خبرگزاري دانشجو، حسن عباسي در جلسه سیصد و ششم از سلسله جلسات «طرح‌ريزي استراتژيك كلبه كرامت» تحت عنوان «شورش عليه طمع 5 » به رمز بقاي آن يك درصدر پرداخت
 
عباسي با اشاره به اينكه یکی از رويكردهاي سرمایه‌داری که دردسرهای زیادی هم ایجاد می‌کند سازوکارهای سفته بازی و مسائل این‌چنینی است، گفت: این مسئله به این معنی نیست که آن‌چه در دوره مدرن شکل گرفته در مناسبات اقتصادی بشر موضوع جدیدی است بلکه در یک جمله جامعه‌شناختی می‌توان گفت، بسیاری از خَرشرها که در دوره‌های گذشته مطرح شده بود، در این دوره مدرن تئوریزه شده است.
 
فاسقين در تئوريزه كردن گناهانشان موفق هستند
 
وي گفت: آن‌چه باعث موفقیت جبهه فاسقین در برابر جبهه مؤمنین در عرصه مدرن شده این است که آن‌ها در تئوریزه کردن گناهانشان موفق‌تر بودند؛ زیرا ایشان آن‌چه از گناه و تعفن برمی‌آید در شاکله‌ای زیبا و فریبنده پیچیده و به تئوریزه کردن مدرن آن می‌پردازند.
 
عباسي افزود: از جمله دلايل موفقيت جبهه كفر این است که چون اکثر مردم از عقل استفاده نمی‌کنند (اکثرهم لایعقلون)، پس گروه فسق می‌توانند بر انگاره‌های عقلانی مردم سوار شوند و این‌چنین پیش روند.
 
رئيس مركز بررسی‌های دكترينال امنيت بدون مرز گفت: عامل دیگر موفقیت جبهه فاسقین در برابر جبهه مومنین این است که حکومت‌هایی که شکل گرفتند حکومت های ظلم و فساد بودند که برای گزاره‌های منفی وقت می‌گذارند و شأن قائل هستند.
 
در ميان انبيا و اوليا افراد معدودي امكان حكومت كردن پيدا كردند
 
وي با بيان اين سوال كه در بین 124 هزار نبی چند نفر حکومت داشتند که امکان اداره حکومت و جامعه را بیابند، گفت: از بين انبيا و ائمه فقط افراد معدودی همچون امام علی (ع) توانستند حكومت را تشكيل دهند که امروزه ما هروقت به چیزی استناد می‌کنیم، مي‌گوییم حضرت امیر در قضاوت این‌گونه عمل کرد.
 
عباسي در ادامه گفت: انسان‌های معصوم چون امکان حکومت نداشتند روش‌ها را برای ما تبیین نکردند، اگر هم مواردی در قرون وسطی در کلیسا بوده، دین تحریفی محسوب می‌شود و نمی‌تواند الگو قرار بگیرد.
 
رئيس مركز بررسی‌های دكترينال امنيت بدون مرز افزود: یکی از مواردی که باید در بخش جامعه‌سازی زدوده شود این است كه جزئیات هر پدیده‌ای از اجزای مختلف در حوزه آموزش عالی مانند هنر، بهداشت، درمان و... را که برای مردم، سنت و عرف شده، یکی یکی شناسایی کرده و مورد هجوم قرار دهند.
 
وي با اشاره به اين كه روش اصلاح این نیست که یکی بیاید و دیگری برود، گفت: این عملا به معنای ساده‌انگاری است که یک نفر بیاید و کارها درست شود، چنان که در گذشته دیدیم که شاه رفت و امام خمینی(ره) آمدند، اما اوضاع آن جور که تصور می‌کردیم درست نشد.
 
اصلاح رأس و زيرمجموعه‌ها بايد توأمان صورت گيرد
 
عباسی در ادامه گفت: پونزی یکی از کلاهبرداران غربی است که دانشجویان در کتاب‌های دانشگاهی باید تئوری‌های او را به عنوان نظریه بخوانند و امتحان دهند، حال آن که رئیس دانشگاهی که این کتاب در آن تدریس می‌شود فردي مؤمن و بسیجی است و زیردستانش هم خانم‌ها و آقایان مذهبی می‌باشند، اما نظریات پونزی را تدریس می‌کنند که کلاهبرداری بیش نیست! پس باید تمام رأس و زیرمجموعه‌ها با هم اصلاح شوند تا مفسده‌ای پیش نیاید.
 
رئيس مركز بررسی‌های دكترينال امنيت بدون مرز افزود: استادان دانشگاه به اندازه‌اي که در تدریس نظریات دیوید هیوم و غیره تقید دارند، در تدریس بحث‌های مذهبی و کلام خدا تقید ندارند، تقریبا هیچ یک از اساتید در بحث‌های مختلف سخنانشان از آن خودشان نیست و تنها گوینده هستند.
 
وي با تأكيد بر اين كه قوت جامعه‌سازی این است که هرگاه انگاره باطلی را دیدید منتظر حرکت افراد دیگر نمانده و خود به شناسایی و نابود كردن آن انگاره باطل بپردازيد، گفت: اگر رأس را اصلاح کردیم بنا نیست که زیرمجموعه‌ها هم اصلاح شوند، جریان لیبرال بازرگان و بنی‌صدر، منتظری، خاتمی و همچنين جریان انحرافي و جریان فتنه از دل نظام بیرون آمده است.
 
عباسی افزود: آن چه در تئوری‌های جامعه‌سازی اشاره کردم این است كه، به مُرِّ شعار «لا الهَ الّا الله» باید بخش «لا الهَ يعني غیر خدا را بزداییم، سپس به «الّا الله» يعني فقط خدا برسیم.
 
وقتي انسان مؤمنی در رأس قرار گرفت، تضمینی نیست که لایه‌های بعدی هم بدون مشکل باشند
 
رئيس مركز بررسی‌های دكترينال امنيت بدون مرز در ادامه گفت: تجربه ثابت کرده است که وقتي انسان مؤمنی در رأس قرار گرفت، تضمینی نیست که لایه‌های بعدی هم بدون مشکل و آن‌چنان مؤمن بوجود آیند بلكه در لایه‌های بعدی افراد مشکل‌دار می‌بینیم، لذا اگر این حل‌شدنی بود پیامبراکرم (ص) به تنهايي دنیا را اصلاح می‌کردند و اطراف ایشان تا اين حد افراد مسئله‌دار نبودند.
 
وي چنین ادامه داد: به عنوان مثال مقام معظم رهبری رؤسایی مانند رئیس صدا و سیما را خود انتخاب می‌کنند، این افراد در ظاهر عالی هستند و نماز اول وقت خوان، اما در خروجی تلویزیون که خوراک فرهنگی به مردم می‌دهد همه جور مشکلي وجود دارد.
 
عباسي با تاكيد بر اصلاح تمام سيستم‌ها گفت: یک هرم را در نظر داشته باشید، تمام اجزای دین تا آخر هرم افرادی مانند امام خمینی(ره) می‌خواهد، اگر جور دیگري نگاه کنیم قطعاً امام زمان (عج) هم نمی‌تواند موفق شود، يعني در اصلاح سیستم یک نظام ولایت فقیه داریم و یک سری سیستم‌های دیگر که باید بقیه سیستم‌ها را نیز اصلاح نماييم.
 
رئيس مركز بررسی‌های دكترينال امنيت بدون مرز ادامه داد: ما از طرفی با سیستم سلبی مواجه هستیم مانند حکومت دیکتاتوری شاهنشاهی و از طرفی هم با یک سیستم ایجابی همراه هستیم که همان سیستم حکومت ولایت فقیه می‌باشد، به عنوان مثال در فضاي نظامي كسي که ستاد (می‌ایستد) است برای دیگرانی که زیرگروه هستند برنامه‌ریزی می‌کند.
 
جايگزيني انگاره‌هاي حق با انگاره‌هاي باطل
 
وي افزود: این که سی‌دی درست کنیم که شاید حضرت این جمعه بیاید و موارد اينچنيني مشکلي را حل نمی‌كند، اگر هرکس سعی کرد یکی از این انگاره‌ها را شناسايي كرده، آن را بزند و پودر کند، موفق است و بالاتر از آن این است که گزاره سنت حقی را جایگزین این انگاره باطل شده کند.
 
عباسی در این باره گفت: كساني مثل پونزی، مِیدآف و  . . .  پيام‌آوران كفر و فجور هستند و مجاهدت یعنی جوری پونزی را معرفی کنید که هیچ‌کس در نظام جمهوری اسلامی نتواند کتاب برایش تألیف کرده و تئوری‌های او را تدریس کند.
 
رئيس مركز بررسی‌های دكترينال امنيت بدون مرز در ادامه گفت: اگر خواستید چهره شیطان‌های انسی را ببینید، به کسانی که شک دارند که از دل دین علوم مختلف برمي‌آيد بنگرید، دین یعنی روش زندگی، در دین، علم تابع ایمان است.
 
علوم انساني غربي علوم حيواني است
 
وي گفت: در قرآن 69 بار آیه «الّا الذین آمنوا و عملوالصالحات» آمده است که تفاوت نگاه دینی از غیردینی را نشان می‌دهد، به این ترتیب خداوند 69 بار در قرآن گفته است ایمان داشته باشید و به آن عمل کنید و گرنه در خسران هستید.
 
عباسی با اشاره به اينكه متعلقات ایمان؛ ایمان به خدا، ایمان به غیب، ایمان به کتاب، ایمان به انبیاء، ایمان به آخرت، ایمان به آیات الهی و ایمان به ملائکه است، گفت: در دین ایمان مطرح است نه علم؛ ایمان داشته باشید و عمل کنید در حالی که در سایر روش‌ها به علم عمل می‌شود و ممكن است این علم مخدوش شود.
 
رئيس مركز بررسی‌های دكترينال امنيت بدون مرز افزود: آن چه از راه حس و تجربه به دست می‌آید علم است و اگر انگاره‌های حسی نبود، انیشتین نمی‌توانست کشف خود را انجام دهد،‌ اما آن‌چه مصداق ایمان است از حس و تجربه بالاتر است.
 
وي گفت: آن‌چه در گزاره‌های غربیون است انسان حیوانی است. انسان، حیوان ناطق است، حیوانی که وجه متمایزی دارد، ‌لذا آن‌چه به عنوان علوم انسانی نامیده می‌شود علوم حیوانی است.
 
عباسي ادامه داد: در ابتدا بايد مسئولان را با «لااله» آشنا کنیم، حال اگر کسی ان‌قلت کرد و تشکیک بوجود آورد، اگر عوام‌گونه و بازاری بود می‌توان از او گذشت؛ اما کسی که چندین واحد علمی گذرانده و دکترا دارد، چگونه می‌توان از او قبول کرد؟
 
انساني كه ريشه در آسمان‌ها دارد
 
رئيس مركز بررسی‌های دكترينال امنيت بدون مرز افزود: انسانی که بُعد مادی او فقط تجسم مسائل مادی است و به قول آیت‌الله جوادی آملی ریشه در آسمان‌ها دارد چگونه باید عمل کند؟ گروهي از كساني كه دكترا دارند می‌گویند كه چرا می‌گویید علم درون دینی می‌توان تولید کرد؟ اگر به ایشان بگویید علم کلام یعنی معاد را بايد به صورت علمی تبیین کرد چه می‌کند؟
 
وي گفت: ايمان را چگونه بايد تبيين علمي كرد؟ اگر توانستید اصل پنجم و ایمان به آخرت را تبیین علمی کنید علم درون دینی شکل می‌گیرد، انسانی که فطرت، نفس و روح دارد، عذاب و عقاب می‌شود، پس چگونه علوم انسانی متفاوت نداریم؟! و این مصیبت است.
 
عباسي بيان داشت: بنابراین یک مصلح اجتماعی، در مقابل مفسد اجتماعی، باید تك تك انگاره‌های کفر و عمل‌هایشان را به هم بریزد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها