کد خبر: ۲۸۷۴۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۰۹ آذر ۱۳۹۰
در ایام فتنه واقعا برخی ساکت شدند. سکوت خودش حمایت از فتنه است لذا دشمن در کربلا با ارسال امان نامه به حضرت ابالفضل العباس (ع) نگفت که بیا در سپاه ما و شمشیر بکش علیه امام و نزدیکانت بلکه دشمن به قمر بنی هاشم پیشنهاد کرد که بیا ساکت و بی طرف شو آنوقت در امان ما خواهی بود./ کسانی امروز از مردم رای می خواهند که در فتنه سال 88 موضع سکوت اختیار کرده بودند و باید مراقب این افراد در انتخابات های آینده باشید.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر آقا تهرانی از جمله وعاظی است که ماه محرم را تنها برای گریستن و کسب ثواب نمی داند بلکه هدف اصلی اقامه عزای حضرت سیدالشهداء را عبرت گیری، بصیرت افزایی و احیای امر به معروف و نهی از منکر می داند از هیمن رو ایشان همواره در سخنرانی ها خود که با استقبال پرشور مردم و جوانان روبرو می شود، سعی دارد تا به هر نحو ممکن روشنگری کرده و با تطبیق شرایط روز با اتفاقات تاریخی، بصیرت فردی و جمعی مخاطبان خود را بالا ببرد.

به گزارش بی باک، دکتر آقا تهرانی در پایان سخنرانی چهارمین شب محرم خود که در هئیت فاطمیون ایراد می شد، گفت: در ایام فتنه واقعا برخی ساکت شدند. سکوت خودش حمایت از فتنه است لذا دشمن در کربلا با ارسال امان نامه به حضرت ابالفضل العباس (ع) نگفت که بیا در سپاه ما و شمشیر بکش علیه امام و نزدیکانت بلکه دشمن به قمر بنی هاشم پیشنهاد کرد که بیا ساکت و بی طرف شو آنوقت در امان ما خواهی بود.



نماینده مردم تهران افزود: اینکه دشمنان اسلام توانستند در کربلا چنین فاجعه ای بیافرینند بخاطر این بود که برخی بچه مسلمانها ساکت بودند. فریبشان دادند؟ نمی دانم. تهدیدشان کردند؟ نمی دانم. تطمیعشان کردند؟ نمی دانم. ولی هرچه که بود باعث شد تا عده ای ساکت شوند و در پی سکوت برخی مسلمانان در قبال دشمن بود که چنین فاجعه ای رخ داد.

گفتنی است که حجت الاسلام آقاتهرانی در شب سوّم محرم نیز بارها موضع خطر فتنه گران و حامیانشان را به مردم گوشزد کرد و با اشاره به اهمیت نحوه برخورد خواص با جریانات انحرافی و فتنه گفت: کسانی امروز از مردم رای می خواهند که در فتنه سال 88 موضع سکوت اختیار کرده بودند و باید مراقب این افراد در انتخابات های آینده باشید.



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، یکی از شاخصه های مورد نیاز برای سنجش افراد را رجوع به گذشته آن ها دانست و افزود: قبل از رای دادن ببینید که این فرد در گذشته چه موضعی نسبت به انقلاب و اسلام داشته و در مقابله با فتنه چه دیدگاهی را پیش می برده است.

وی سکوت در مقابل جریانات انحرافی و فتنه را صحیح ندانست و افزود: وظیفه مردم این است که در مقابل کسانی که فتنه راه می اندازند و در خیابان ها سروصدا می کنند، اجازه چنین کاری را ندهند.

حجت الاسلام آقاتهرانی با تاکید بر این که فتنه همچنان ادامه دارد و دشمنان جمهوری اسلامی از سابق بیشتر شده است، اظهار داشت: زمانی که دشمنان در مقابل اسلام صف کشیده اند، سکوت کردن معنایی جز همراهی با دشمن ندارد و این کار بازی با ناموس اسلام است که شوخی بردار نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که میزان سنجش حق و باطل رئیس دولت یا رئیس مجلس نمی باشد، اظهار داشت: طبق آیات و روایات دینی باید اول حق را شناخت و بعد اهلش را با آن مقایسه کرد.

عضو جبهه پایداری با بیان این که ولی فقیه سفارش کرده اند که به افراد حق مدار و مردمی رای دهید، تاکید کرد: اگر کسانی که دنبال قدرت و ثروت اند رای بیاورند، عاقبت به خیر نمی شوید.

حجت الاسلام آقاتهرانی گفت: تاریخ نشان می دهد،برخی تا وقتی راهشان را از رهبری جدا نکرده بودند، بزرگ بودند و وقتی کمی ولایت پذیریشان کم شد بین همه مردم ذلیل و خار شدند.

وی با اشاره به بیانات حضرت امام خامنه ای مبنی بر اینکه کسانی را که در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 رای دادند را به دلیل این که باعث عزت اسلام شدند، ماجور می باشند، تاکید کرد: هر کجا در طول مسیر زندگی اشتباه کردید، به خاطر کسی آن راه را ادامه نداده و سریع برگشته تا مورد لطف پروردگار قرار گیرید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز نسبت به دوران قبل از انقلاب جوانان و مردم از لحاظ علمی و اعتقادی پیشرفت بسیار زیادی داشته اند، ابراز داشت:  مسیر حرکت به سوی رشد  و شکوفایی درحال حرکت می باشد، مراقب باشید در این راه عقب نمانید.

وی با اشاره به این که کمونیسم زمانی در هم ریخت که کسی فکر آن را نمی کرد، گفت: نظام های کاپیتالیسم، سرمایه داری و امپریالیسم در حال فروپاشی است و بصیرت عمومی در سطح دنیا در حال اجرا شدن است و فضا برای ظهور امام زمان مهیا می شود.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به بحث بیداری اسلامی در کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی در بین کشورها منطقه به عنوان کشوری که سیره و روش پیامبر و ائمه در آن حاکم است شناخته شده می باشد.

حجت الاسلام آقاتهرانی نظام جمهوری اسلامی را به عنوان بهترین الگوی عملی حکومت اسلامی در سطح جهان دانست و اظهار داشت: در ترکیه اسلام خواهان رای می آورند و این نشان می دهد که مردم به دنبال موج اسلام خواهی به جای مدل لائیک حکومت داری می باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که علوم جدیدی در جامعه بوجود آمده است که قبل از انقلاب مطرح نبوده است، خاطرنشان کرد: در زمان قبل از انقلاب آنقدر مسائل سیاسی از مسائل دینی و اسلامی جدا بوده است و به همین خاطر به امام انتقاد می کردند که در مسائل سیاسی وارد نشود، حال آن که مسائل سیاسی و حکومت داری جز اصلی اسلام می باشد.

حجت الاسلام آقاتهرانی با اشاره به این که ما باید وظیفه مان را انجام دهیم و کاری به نتیجه آن نداشته باشیم، اظهار داشت: تکلیف مدار باشید و اگر کسی شما را از انجام وظیفه نهی کرد، به او توجه نکرده و وظیفه تان را به نحو احسن انجام دهید.

آقاتهرانی با بیان این که حق را با شخصیت ها نباید شناخت، گفت: غزالی یکی از علما و دانشمندان اهل سنت در کتاب خود وقتی در رابطه با حق و باطل بحث می کند می گوید باید از عاقل ترین انسانها که علی بن ابیطالب است استفاده کرد.

دبیر جبهه پایداری دلیل قیام امام حسین(ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و تاکید کرد: امروز در بین مردم امربه معروف و نهی از منکر مرده است و مردم در برابر خطاها به یکدیگر تذکر و یادآوری نمی کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها