کد خبر: ۲۸۷۲۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۲۸ دی ۱۳۹۳
جام جم/در کشور تايوان يک مرد 33 ساله بر اثر زياده روي در انجام بازي‌هاي کامپيوتري درگذشت تا بار ديگر بحث فرهنگ استفاده از اين بازي‌ها به ميان بيايد. در اين رخداد، اين مرد که مشتري دائمي و ثابت يک گيم‌‌نت بوده است پس از سه روز بازي متوالي توسط صاحب گيم‌نت در وضعيتي غيرعادي روي صندلي خود مشاهده شد و پس از انتقال به بيمارستان مشخص شد که او درگذشته است.
صاحب اين گيم‌نت درباره اين مرد گفته است که او از مشتريان ثابت آن‌ها بوده است و هميشه براي مدت‌هاي طولاني بازي مي‌کرده و حتي در مواقع خستگي روي صندلي گيم‌نت مي‌‌خوابيده است. جالب اينجاست که چندي پيش نيز در شهر تايپه نو نيز مرد ديگري پس از 5 روز بازي متوالي درگذشته بود.
از جمله نکات جالب اينجا بود که در طول تحقيقات پليس‌ها در محل مرگ اين فرد، ساير مشتريان گيم‌نت بدون توجه به اقدامات پليس به بازي کردن ادامه مي‌دادند

در اينجا جا دارد تا يادآور شويم که بازي‌هاي کامپيوتري تنها ابزار است و نمي‌توان استفاده نادرست از ابزار را به بد بودن آن ابزار تعميم داد، براي نمونه مي‌توان از چاقو براي جراحي يک بيمار و درمان او استفاده کرد و از همان تيغ نيز مي‌توان استفاده‌هاي نادرست فراواني را به‌عمل آورد که اين امر وجود تيغ جراحي را زيرسوال نخواهد برد، بازي‌هاي کامپيوتري در صورت استفاده صحيح مي‌توانند ابزاري براي يادگيري سريع، بالابردن سرعت پاسخ‌دهي مغز و بهبود ساختار تصميم‌گيري منطقي در مغز انسان عمل کند ولي استفاده نادرست از آن نيز مواردي اين‌چنيني را درپي خواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها