کد خبر: ۲۸۷۱۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۰۹ آذر ۱۳۹۰
به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، ديود کامرون  نخست وزير انگليس در بيانيه‌اي اين اقدام در تهران را شگفت آور خواند.

در عين حال يک منبع انگليسي گفت ديپلمات هاي انگليسي در تهران به گروگان گرفته نشده يا ربوده نشده اند و لندن از دخالت نيروهاي پليس ايران بعد از حمله به سفارت توسط دست تظاهر کنندگان سپاسگزار است.

اين منبع به رويترز گفت:‌ پليس ايران در اين ماجرا دخالت کرد و تلاش کرد از سلامت اعضاي سفارت مطمئن شود که ما در اين باره از آنان سپاسگزاريم.

 هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا در گفتگويي مطبوعاتي روز چهارشنبه از ايران خواست از ديپلمات‌هاي خارجي فعال در اين کشور محافظت کند.

باراك اوباما رئيس جمهور امريکا هم گفت همه ما از اين اقدام آشفته شديم.

باراک اوباما هنگام ملاقات با نخست وزير هلند به خبرنگاران گفت: اين گونه رفتارها غيرقابل قبول است و من با تمام توان از دولت ايران مي خواهم مسببان اين اقدام را بازداشت کند.

رئيس جمهور امريکا افزود: وضع پيش آمده به شدت ما را نگران کرده است و انتظار مي رود که اقدامات دفاعي فوري در اين باره صورت گيرد.

بان کي مون دبير کل سازمان ملل متحد هم گفت از حمله به سفارت انگليس در تهران "متعجب" شده است.

وزارت امور خارجه اسپانيا با انتشار بيانيه‌اي اعلام کرد: اين کشور پاسخ مقامات ايران را مي خواهد.

وزارت خارجه لهستان هم تصريح کرد بر اساس قوانين بين المللي، دولت ايران مسئول قطعي حفظ امنيت هيئت هاي خارجي مستقر در اين کشور و اعضاي خانواده هاي آنان است.

ويليام هيگ وزير خارجه انگليس هم اعلام كرد: اين اقدام به عنوان يك خاطره باقي مي ماند. وزير امور خارجه انگليس ادعا کرد: ما دولت ايران را مسئول حوادث بوجود آمده در تهران مي دانيم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
خانم خونه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۰۹ آذر ۱۳۹۰
۱۰
۸
خطاب به اوباما آیا جنایات امریکا در سرتاسر دنیا بخصوص افغانستان و عراق و ویتنام وناکازاکی و هیروشیما و گوانتانامو و غیره برای شما قابل قبول است ؟ که میگویی کار دانشجویان در تسخیر سفارت انگلیس غیر قابل قبول است . و شما آقای بانکی مون آیا از رفتار انگلیس و اسراییل و امریکا در دنیا تعجب نمی کنید ؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۴ - ۰۹ آذر ۱۳۹۰
دوست عزیز . این چه منطقی هستش که شما دارید . حرف شما درست بر خلاف رویه مذهب شیعه است . چون معاویه آب را بست علی (ع) هم آب را ببندد . تو رو خدا از خواب بیدار شید . بابا شیعه کارهای کافران رو نمی کنه به خدا اگر شما در زمان حکومت امیر المومنین بودید مطمئنا از کسانی بودید که مورد نفرت ایشان بود .
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۵ - ۱۱ آذر ۱۳۹۰
دوست ناشناس خوب نیست ادم این قدر راحت بجایی امیر المومنین حرف بزنه
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۴ - ۰۹ آذر ۱۳۹۰
۹
۰
زپلشگ
پاسخ
بی نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۰
۷
۶
سفیری بد بود وی را طرد کنید ، نخواستید با کشوری رابطه داشته باشید ، روابط را قطع کنید ولی حمله بسفارتخانه هاتصویرزشتی را از ما نزد جهانیان بنمایش خواهد گذاشت و بهانه بدست دشمنان خواهد داد .
پاسخ
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۴ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
مثلا بهونه بدیم چی میشه بی نام؟؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
فاطمه
از پدرت،از شوهرت،از هر کسی که خرجی خونه رو ميده برو بپرس،بهت ميگه تورم يعنی چی !
سهراب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۰
۸
۳
با سلام
از این جنایتکاران که دستشان به خون صدها هزار انسان بیگناه آعشته هست باید پرسید چرا در سال 59 که سفارت ما در لندن مورد هجوم قرار گرفت و تخریب شد و عده ای از کارمندان کشته و زخمی شدند تعجب و محکوم نکردید ؟؟؟؟ شما انسانید ؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۴ - ۰۹ آذر ۱۳۹۰
۵
۱۲
يك بار در سال ٥٩ اين كار فجيع آميز را بر سر سفارت آمريكا مرتكب شديد هشت سال جنگ نسيب مان شد و ٣٠ تحريم و عقب ماندگي اين بار بر سر روباه مكار اين كارو كرده ايد خدا مي داند چه بلابي بر سر اين مردم خواهد آمد  
پاسخ
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۰
ادبيات فاخرت مارو كشته داداش...
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۰
این همه تحریم شدیم که خیلی به نفع ما بود و هست.

خداروشکر که سفارت انگلیس هم تسخیر شد من که خیلی خوشحال شدم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
شما املا کار کن چکار به سیاست داری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
شما خوش باش
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۱ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰
حماقت یعنی همین که بعضی ها فکر میکنند دشمنی ما و آمریکا فقط به خاطر 13 آبانه .
با انگلیس هم هیچ دشمنی نداشتیم اما به خاطر تسخیر سفارت الان با ما دشمنی میکنه
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۱ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰
می گی :8سال جنگ به خاطر 13آبان 58 بود؟

!!!

در ضمن ما رو از جنگ و تحریم نترسونید.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۲ - ۰۹ آذر ۱۳۹۰
۳
۵
درست است که انگلیس به عنوان کشور استعمارگر سابقه خوبی در کشورمان ندارد ولی ما با این اقدامات خودمان را در دنیا منزوی تر میکنیم.فقط ضربه اش را ملت ایران میخورد.البته غربیها از این اقدام ما چندان ناراحت نمیشوند چون توانسته اند تبلیغات روانی شدیدی علیه ما راه بیندازند .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۶ - ۰۹ آذر ۱۳۹۰
۲
۵
چرا با اسم دانشجو ! ؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۸ - ۰۹ آذر ۱۳۹۰
۰
۲
اگر اینگونه کارها بد است برای همه بد است! خاطرتان باشد سال 59 دو تن از کارداران ما در انگلیس کشته شدند. پاسخ آنها چه بود و البته موارد دیگر هم الی ماشا الله . این روابط دیپلماتیک که آنها دم می زنند وسیله ایست که خود آنها برای ساکت کردن دیگران ایجاد کردند. البته من اشغال سفارت را قبول ندارم ولی نخواهید همچون احمق ها برای گرفتن حق خود دست به دامان مجامع بین المللی باشیم !!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۰
۵
۱
آقای ناشناس که شما جنگ 8 ساله را نتیجه تسخیر لانه جاسوسی امریکا می دونید اون موقع تا الان خیلی فرق کرده . این کشورهای عربی که الان پول نفت و گازشون سر بفلک می زنده از لحاظ علم پزشکی نظامی هسته ای و ... بیشتر پیشرفت کرده اند یا ما که همه چیز و ازمون می گرفتن . همین کشورهای حاشیه خلیج فارس هیچی از خودشون ندارن که دوست صمیمی امریکا هستند اما با با همین دستهای خالی و تحریمها کلی تکنولوژی بدست اوردیم . ضمنا اگه حمله شد نترسید همین بچه ها و خیلی بچه های حسینی این مملکت از شما و دفاع خواهند کرد و نمی ذارند اسیبی بهت برسه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
آفرین
رهگذر
NORWAY
۰۳:۲۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰
چرا اسمتو ننوشتی برادر تا حداقل به اسم صدات کنم و دعات کنم.
دمت گرم و صد آفرین.
ریما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۰
۳
۱
چرا در اردیبهشت سال 1359 افراد مسلح در لندن به سفارت ایران حمله کردند و 2 نفر از دیپلماتهای ایران رو به شهادت رسوندند هیچ کدوم از کشورهای غربی اینقدر ناراحت نشدند و عرایض نفرمودند. ضمن اینکه پلیس انگلیس هم در مقابل مهاجمان مسلح هیچ مقاومتی نکرد. چرا غربی ها فکر میکنند که فقط اونها باید بپرسند و دیگران فقط باید جواب بدهند؟ البته اونها فقط فکر میکنند که اینگونه هست. حالا دیگه دنیا عوض شده و از این به بعد اونها باید جوابگوی جنایات خود در قبال کشورهای دیگه از جمله ایران باشند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۰
۴
۰
چرا کامنتها را بر اساس سلیقه شخصی منتشر می کنید ؟ واقعا ما خودمون از همه بدتریم
پاسخ
قاسم .نایبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۸ - ۱۱ آذر ۱۳۹۰
۳
۰
وقتی به یاد مظالمی که این روباه پیر!درحق جنوب نشینان ما وهمراهان وخود رئیس علی دلواری آن شیر تنگستانی وبه یاد مفاد یکسویه معاهده ی خفت بار ترکمانچای وبریده شدن یکدهم از خاک ایران وناجوانمردیها واعساری که در حق عباس میرزا در جبهه های شمالغربی روا داشته ویامعامله ی خونینی که با امیرکبیر کردند میافتم ویا به خون دلی که به مرحوم مصدق در قضییه ی ملی شدن نفت خوراندندوبلایی که بر سر مدرس شهید آوردندونیز دودوزه بازیهایی که در جنگ عراق علیه ایران درآوردند وشعبده هایی که در جریان انرژی هسته ای با همکاری امریکا بروز دادندوهزارویک مورد ریز ودرشت دیگردر تاریخ معاصر این مردم بیچاره می اندیشم با خود می گویم احسنت بر غیرت واهتمام وشور وشعور جوان ایرانی وسردارانی که همه چیز شان را بر طبق اخلاص ومعامله با خدا قرار می دهند وکوتاه نمی آیند!حتی آبرویشان را!من دانشجو هستم واون روز هم نبوده ام اما اگر امکان حضور داشتم کوتاهی نمی کردم
پاسخ
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
۲
۰
سلام به همه
تا ما اسلام داریم و دم از حسین(علیه السلام)می زنیم و تشنه شهادت در راه خدا
هستیم و رهبری با بصیرت همچون امام خامنه ای چه بخواهیم و یا نخواهیم آنها دشمن ما هستند.
با این کار برای چندمین بار به آنها گوش زد شد که رهبری و امت اسلامی ایران وهمه ی قوا حرفشان یکیست و آن مرگ بر روباه پیر انگلیس.
پاسخ
ناشناس
-
۱۲:۴۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
۶
۰
مرگ بر امریکا وانگلیس
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
۱
۱
بهترین کار ممکنه بعد از پایان جنگ بر علیه دولت و کشور انگلیس همین بود.اینا فقط هارت وپورت میکنن و میدونن ما چه قدرتی داریم که کشورهای مثل انگلیس و اسپانیا و.... را به راحتی نابود کنیم
پاسخ
راحله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
ما باید چهره ایران را طوری دیگر نشان دهیم. چرا همیشه باید جوانان بیفتند جلو و دولتمردان عقب. چرا باید فقط جوانان باید لطمه ببینند و انان باید از ایران دفاع کنند. دولتمردان کجای کارند. خودشان را پشت جوانان بی گناه قایم می کنند
پاسخ
safa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۶ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
baba nabodgar
az nabod kardan xoshet miad
affarin
adabiat inja moj mizane
va hese enteqam jooee
heyf...
پاسخ
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰
۱
۰
آقای علی که گفتید برای غربی ها چندان فرقی نمیکنه
باید بگم که هم برای ما خیلی فرق میکنه و هم برای غربی ها
ما عزت کسب میکنیم و اونا ذلت و وحشت
اگر غیر از این بود اینفدر اظهار نظر از ترس و تعجب نمیکردن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۱ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
مگه اونا برای ما چکار کردند قطع رابطه یا ارتباط هیچ فرقی به حال ما نداره
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها