کد خبر: ۲۸۶۵۳۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۲۵ دی ۱۳۹۳
حجت الاسلام حمیدرضا ملکی در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
استاد حوزه علمیه اصفهان افزود: مسلمانان باید آگاهی کامل داشته باشند و خود را بازیچه دشمن قرار ندهند، مسلمانان نباید حنجره دشمن شوند زیرا افراطی گری از سوی شیعه و سنی قیچی دو لبه ای است که اصل اسلام را نشانه گرفته البته از هر دو گروه افراد و گروه هایی آگاهانه مزدور می شوند و در اردگاه دشمن خدمت می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا ملکی از اساتید حوزه علمیه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه 598 با اشاره به اهمیت تقریب شیعه و سنی اظهار داشت: باید بدانیم وحدت تکلیف شرعی و بر همه افراد واجب است وحدت تاکتیکی و مقطعی نیست بلکه مسئله ای استراتژیک است.

استاد حوزه علمیه افزود: وحدت به آسانی به دست نیامده است که به آسانی اجازه بدهیم دستخوش تغییرات شود، زیرا از صدر اسلام پیامبر اکرم(ص) به وحدت تاکید زیادی داشته اند. 

وی تصریح کرد: از منظر علمای جهان وحدت حائز اهمیت است که نیازمند تمرکز بر روی مشترکات هستیم و این وظیفه نخبگان علمی و سیاسی کشورهای جهان اسلام است تا وحد ت را برای مردم تبیین کنند و تلاش کنند محبت شیعه را در دل سنی و محبت سنی را در دل شیعه به وجود بیاورند.

حجت الاسلام ملکی عنوان کرد: آگاه کردن مردم از نقشه و توطئه دشمن هدف نخبگان علمی جوامع است باید به مردم فهماند که تحریک عواطف اهل سنت گناه کبیره است و به فرمان اهل بیت(ع) باید پشت سر اهل سنت نیز اقامه نماز کرد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به دشوار ترین کارها در جوامع اسلامی بیان کرد: تحقق وحدت و فرونشاندن آتش دشمنی بین شیعه و سنی با ابتکار عمل و اخلاص نخبگان به دست می آید، بدانیم که هر سخن که سبب ایجاد اختلاف و خدمت به اردوگاه دشمن و خیانت به اسلام است.

وی تاکید کرد: مسلمانان باید آگاهی کامل داشته باشند و خود را بازیچه دشمن قرار ندهند، مسلمانان نباید حنجره دشمن شوند زیرا افراطی گری از سوی شیعه و سنی قیچی دو لبه ای است که اصل اسلام را نشانه گرفته البته از هر دو گروه افراد و گروه هایی آگاهانه مزدور می شوند و در اردگاه دشمن خدمت می کنند.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به حدیث امام صادق(ع) در مفاتیح الحیات خاطرنشان کرد: امام (ع) فرمودند ای گروه شیعه شما به ما منسوب هستید پس برای ما زینت باشید و مایه ننگ ما نباشد چه مانعی هست که در مردم(اهل سنت) همانند یاران علی باشید، اگر مردی از آن یاران هم اکنون زنده بود در قبیله خود پیشوا، موذن و امانت دار آنان بود از بیمارانشان عیادت کنید و در تشیع جنازه هاشان حاضر شوید و در مساجد آنها نماز بگذارید و آنان را در کار خیر یاری دهید اما مراقب باشید در کار خیر از شما پیشی نگیرند که شما از آنها به خبر سزاوارتر هستید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها