کد خبر: ۲۸۵۷۶۵
زمان انتشار: ۲۱:۲۱     ۲۲ دی ۱۳۹۳
معاون امور اجرایی رئیس جمهور گفت: سفرهای دولت تدبیر و امید به استان‌ها مصوبه‌محور نیست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، محمد شریعتمداری دوشنبه‌شب در جمع خبرنگاران استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر نمادی از مقابله با استعمار و استکبار و استبداد در کشور است و نام شهدای بزرگی همچون رئیس‌علی دلواری در تاریخ تابناک این سرزمین می‌درخشد.

وی به برخی از اهداف سفرهای استانی هیئت دولت اشاره کرد و افزود: سفرهای مختلفی از سال‌های پیش توسط مقامات کشوری به استان‌ها صورت گرفته است و در دولت تدبیر و امید تلاش شده است تا برنامه‌های سفرهای استانی تفاوت‌هایی با گذشته داشته باشد.

سفر هیئت دولت برکات زیادی برای استان بوشهر خواهد داشت

معاون امور اجرایی رئیس جمهور پایش فعالیت‌ها و برنامه‌های استانی را به عنوان یکی از اهداف سفرهای استانی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: مسئولان از نزدیک وضعیت اجرا و پیشرفت پروژه‌ها را می‌بینند و نظرات کارشناسی در این زمینه ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه سفرهای دولت تدبیر و امید به استان‌ها مصوبه‌محور نیست، اضافه کرد: تصمیم‌های نشدنی و یا تصمیم‌هایی که به زمان زیادی برای اجرا نیاز دارند در این سفر اعلام نمی‌شوند و پروژه‌های مناسب که می‌تواند اجرای آنها نیازهای مردم را رفع کند مصوب و اجرا می‌شود.

شریعتمداری با بیان اینکه سفر هیئت دولت به استان بوشهر دارای برکات بسیار زیادی برای استان بوشهر خواهد بود، ادامه داد: در نشست با مسئولان استان تصمیمات بسیار خوبی گرفته شده است.

یک استان به عظمت بوشهر نباید متکی به اعتبارات دولتی باشد

وی با بیان اینکه اتکاء استان را از بودجه عمومی به بودجه کل کشور و سپس به اعتبارات و منابع و سرمایه‌های دولتی و غیردولتی سوق خواهیم داد، بیان داشت: یک استان به عظمت بوشهر نباید متکی به اعتبارات دولتی باشد.

معاون امور اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: یکی از برنامه‌های سفر به استان بوشهر استفاده از سرمایه‌داران خارج‌نشین استان بوشهر بوشهر است که در این راستا باید زمینه را برای حضور این افراد در استان فراهم سازیم.

وی به ظرفیت ها و پتانسیل‌های بالای استان بوشهر اشاره کرد و افزود: استان بوشهر در زمینه صنعت و معدن دارای ظرفیت بالایی است که باید زمینه توسعه این بخش را فراهم کنیم.

شناسایی مشکلات و نیازهای صنایع در استان‌ها

شریعت‌مداری تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌های بخش خصوصی با مشکلاتی روبرو هستند که باعث نیمه‌کاره ماندن و عدم تکمیل این صنایع شده است و باید این مشکلات را شناسایی کنیم و برای رفع آنها تلاش کنیم.

وی به برنامه‌های سفر رئیس جمهور به بوشهر اشاره کرد و گفت: دیدار مردمی و سخنرانی در ورزشگاه بوشهر، بازدید از مراکز مهم اقتصادی و انرژی استان بوشهر، دیدار با نخبگان و اقشار و گروه‌های مردمی، حضور در شورای اداری بوشهر و برگزاری نشست مطبوعاتی از جمله برنامه‌های مهم رئیس جمهور در استان بوشهر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها