کد خبر: ۲۸۵۵۰۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۲۲ دی ۱۳۹۳
چپ پای تیم ملی گفت: «من هم گل را تقدیم روح پاشایی می‌کنم و البته همه مردم ایران و تماشاگرانی که برای حمایت از ما به ورزشگاه آمده بودند.»

به گزارش پایگاه 598؛ جایی زد که عنکبوت تار می‌بست. دقیق و زیبا. فنی و مهارنشدنی. کاری کرد که بحرینی‌ها ضد فوتبال را فراموش کردند. اولین گل تیم ملی در جام ملت‌های آسیا و شاید حیاتی‌ترین آنها.

 

احسان حاجی‌صفی همه این کارها را با یک شوت دیدنی انجام داد. چپ پای تیم ملی با پای راست گل زد تا هم بهترین بازیکن زمین شود و هم زننده یکی از زیباترین گل‌های جام.

 

او بعد از به ثمر رساندن این گل، پاسخ سوال‌های ما را داد. کوتاه و خواندنی و البته گلش را تقدیم به روح مرتضی پاشایی کرد.

 

* اولین گل را به نام خودت ثبت کردی، با پای راست و ضربه‌ای زیبا. از این گل بگو. خوشحالی‌ات نشان می‌داد که این گل به خودت هم چسبیده.

-  خب درست است که این گل به نام من ثبت شده اما همه بازیکنان تلاش کردند تا تیم ملی دروازه بحرین را باز کند. از من که آخرین ضربه را زدم تا آندو که کرنر را فرستاد و بقیه بچه‌ها، همه و همه در به ثمر رسیدن این گل سهیم بودند.

 

* اما ضربه آخر را تو نواختی.

- من زدم ولی انرژی تمام بازیکنان تیم ملی، از آنهایی که داخل زمین بودند تا بقیه که روی نیمکت نشسته بودند در پای راستم جمع شد تا آن ضربه را بزنم و دروازه بحرین باز شود.

 

* خوشحالی‌ات هم جالب بود. داشتی لوگو را پیدا می‌کردی تا بوسه‌ات را نثارش کنی.

- پیراهن تیم ملی افتخار همه ما بازیکنان است. وقتی این پیراهن مقدس را به تن داریم، باید تمام انرژی‌مان را برای موفقیت تیم ملی خرج کنیم. من هم مثل تمام بازیکنان تیم ملی، به این پیراهن افتخار می‌کنم. به همین خاطر هم بود که به لوگوی ایران و پیراهن تیم ملی بوسه زدم. می‌خواستم بگویم عاشق این پیراهن هستم.

 

* گل را به چه کسی تقدیم می‌کنی؟

- به مردم ایران و البته روح مرتضی پاشایی عزیز که الان در جمع ما نیست.

 

* انگار با او رابطه صمیمانه‌ای داشتی.

- رابطه نزدیکی با هم داشتیم. حیف شد که پاشایی خیلی زود از بین ما رفت. من هم گل را تقدیم روح او می‌کنم و البته همه مردم ایران و تماشاگرانی که برای حمایت از ما به ورزشگاه آمده بودند.

 

* گفتی تماشاگران؛ واقعا برایتان سنگ تمام گذاشتند.

- دست همه تماشاگران ایرانی درد نکند. باور کنید وقتی گل زدم احساس کردم در ورزشگاه آزادی دروازه بحرین را باز کرده‌ام. تماشاگران ایرانی کل ورزشگاه را اشغال کرده بودند و با تشویق‌های‌شان ثابت کردند که تیم ملی در استرالیا تنها نیست.

 

* این که بازی اول بود، قطعا به حمایت آنها در بازی‌های بعد نیاز دارید؛ اینطور نیست؟

- دقیقا همینطور است. آنها ما را تنها نگذارند. البته مطمئنم که در بازی‌های بعد تعداد بیشتری از هواداران ایرانی به ورزشگاه می‌آیند تا از ما حمایت کنند، بچه‌های تیم ملی هم قول می‌دهند که جواب آنها را با بردهای متوالی بدهند.

 

* بازی مقابل قطر را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟ می‌توانیم قطر را هم مثل بحرین شکست بدهیم؟

- فوتبال را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، بخصوص بازی‌هایی مثل جام ملت‌های آسیا که همه تیم‌ها با توپ پر آمده‌اند تا به موفقیت برسند. قطعا کی روش و کادر فنی برای بازی مقابل قطر هم برنامه‌های ویژه‌ای دارند که امیدوارم بتوانیم در این بازی هم سه امتیاز را کسب کنیم.

 

* قطعا روحیه تیم ملی هم با این برد بالا رفته.

- با برد مقابل بحرین روحیه گرفتیم. از امروز هم در سیدنی تمرین می‌کنیم تا برای بازی مقابل قطر آماده شویم. با این روحیه‌ای که از بچه‌ها سراغ دارم، خیلی امیدوارم که قطر را ببریم و از گروه به دور یک‌چهارم نهایی صعود کنیم.

ایران ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها