کد خبر: ۲۸۵۳۱۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۲۱ دی ۱۳۹۳
معاون والی هلمند با اشاره به این که افراد سیاه‎پوش با نقاب‎ و پرچم‎های سیاه در برخی مناطق این ولایت حضور یافته‌اند، گفت که تاکنون هویت داعشی این افراد اثبات نشده است.
«محمدجان رسولیار» معاون سرپرست ولایت هلمند در جنوب افغانستان با اشاره به اینکه افراد سیاه‎پوش با نقاب‎ و پرچم‎های سیاه در برخی مناطق این ولایت حضور یافته‌اند، به فارس گفت : تاکنون هویت داعشی این افراد اثبات نشده است.

رسولیار افزود: این افراد از چندی به این سو اکثراً در مناطق «کجکی» و «سنگین» ولایت هلمند دیده شده و مشخصات عمده آنها این است که همانند داعش لباس‎های سیاه، پرچم‎های سیاه و حتی خودروهای سیاه رنگ با خود دارند.

وی با تأکید بر این که نمی‎تواند ارتباط این افراد با گروه تروریستی داعش را تأیید کند، گفت: تحقیقات در این خصوص آغاز شده و به زودی این موضوع مشخص خواهد شد.

***تقابل طالبان با افراد نقاب‎پوش

محمدجان رسولیار در ادامه با اشاره به اینکه این افراد نقاب‌پوش تحرکاتی نیز در این ولایت داشته‌اند، تصریح کرد: 2 روز پیش درگیری شدیدی میان این افراد و شبه‎نظامیان طالبان در محله‎ای نزدیک به منطقه «کجکی» رخ داد.

این مقام افغانستانی افزود: این درگیری تلفات سنگینی نیز در پی داشته و بر اساس گزارش‎های ابتدایی دست‎کم 20 نفر از 2 طرف در این درگیری کشته و زخمی شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نیروهای افغان در تلاش تسلط بیشتر در این مناطق هستند تصریح کرد: پس از درگیری مذکور درگیری خاصی میان طالبان و افراد نقاب‎پوش صورت نگرفته است.

***زمزمه‎های یارگیری نقاب‌پوشان در هلمند

محمد جان رسولیار در ادامه گفت: گزارش‎های رسیده به مرکز ولایت هلمند نشان می‎دهد که این افراد نقاب‌پوش یارگیری در برخی مناطق را آغاز کرده‎اند.

وی افزود: این افراد نقاب‌پوش اعلام می‌کنند «ملامحمد عمر» رهبر طالبان فوت کرده و مردم باید با «ابوبکر البغدادی» رهبر داعش بیعت کنند.

معاون سرپرست ولایت هلمند در ادامه خاطرنشان کرد: «رئوف خادم» یکی از فرماندهان شبه‎نظامیان طالبان که نقش عمده‌ای در تحرکات این گروه داشته رهبری این افراد نقاب‌پوش را به دست گرفته است.

رسولیار در پایان سخنان خود تصریح کرد: چندی پیش در ولایت «نورستان» در شرق افغانستان نیز مورد مشابهی دیده شد اما به سرعت این گروه توسط نیروهای افغان از بین برده شد و هویت آنان نیز مشخص نشده باقی ماند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها