کد خبر: ۲۸۵۲۲۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۲     ۲۱ دی ۱۳۹۳
نویسنده کتاب «پیشوایان شیعه، پیشگامان وحدت» در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
حجت الاسلام مهدی مسائلی با اشاره به تلاش برای شکل گیری وحدت افزود: شرایطی که در جهان شاهد هستیم از عدم تعامل علمای شیعه و سنی سرچشمه می گیرد و دیدگاه منفی موجود در ذهن مسلمانان نسبت به مذاهب اسلامی باید از بین برود که در این راستا باید وحدت عملی را به شکل جدی پیگیری کنیم و این مسئله را از حالت شعاری خارج کنیم.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، نویسنده کتاب «پیشوایان شیعه، پیشگامان وحدت» گفت: افرادی که عاملان و محرک های اصلی در تفرقه بین شیعه و سنی هستند، مزدور و تحت هدایت دشمنان هستند اگر دقت داشته باشیم متوجه می شویم افرادی که مرتکب عملیات های انتحاری می شوند تحت تاثیر تحریک احساسی قرار گرفته اند.

حجت الاسلام مهدی مسائلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه 598 با اشاره به اهمیت وحدت شیعه و سنی اظهار داشت: فتنه هایی که در حال حاضر شاهد هستیم و سبب خونریزی و جنایت هایی علیه شیعه و سنی شده ریشه در برخی توهین ها به صحابه و همسر پیامبر(ص) دارد که سبب شکل گیری خشم این اتفاقات می شود.

نویسنده کتاب «پیشوایان شیعه، پیشگامان وحدت» با اشاره به تلاش برای شکل گیری وحدت افزود: شرایطی که در جهان شاهد هستیم از عدم تعامل علمای شیعه و سنی سرچشمه می گیرد و دیدگاه منفی موجود در ذهن مسلمانان نسبت به مذاهب اسلامی باید از بین برود که در این راستا باید وحدت عملی را به شکل جدی پیگیری کنیم و این مسئله را از حالت شعاری خارج کنیم.

وی تصریح کرد: راه کاری از اهل بیت(ع) برای پیشرفت و تعامل بشری در سایه اتحاد اقوام وجود دارد که این نکات بسیار کمتر برای مردم بیان شده و شیعیان از وظایف خود بی خبر هستند، زیرا در زمینه تبری نیز برای شیعیان محدودیت هایی از سوی دین در نظر گرفته شده است که اگر مورد توجه قرار بگیرد کمتر شاهد اختلاف و تفرقه می شویم.

حجت الاسلام مسائلی با اشاره به راهکارهای حفظ جان شیعه عنوان کرد: ما هنوز نسبت به تقیه که سبب حفظ جان شیعه می شود غافل هستیم و البته یکی از ابعاد فرهنگی تقیه این است که سبب برانگیخته نشدن احساس اهل سنت می شود، بنابراین ما باید رفتارهای بزرگان را سرلوحه زندگی قرار دهیم که سبب توهین به اهل سنت نشود.

نویسنده کتاب «پیشوایان شیعه، پیشگامان وحدت»گفت: افرادی که عاملان و محرک های اصلی در تفرقه بین شیعه و سنی هستند افراد مزدور و تحت هدایت دشمنان هستند و اگر دقت داشته باشیم متوجه می شویم افرادی که مرتکب عملیات های انتحاری می شوند تحت تاثیر تحریک احساسی قرار گرفته اند، آنها پس از مشاهده اهانت به خلفا و پیشوایانشان مرتکب این عملیات ها می شوند.

وی اظهار داشت: اگر شیعه با نگاهی منصفانه به قضایا نگاه کند متوجه می شود که همه  ائمه(ع) مورد قبول اهل سنت هستند، بنابراین نباید با اهانت به پیشوایان اهل سنت سبب تحریک احساس آنها شد.

حجت الاسلام مسائلی افزود: برخی از افراد که مزدور دشمن هستند با انتشار کتاب ها و بهره گیری از رسانه ها به شکل علنی به مقدسات اهل سنت توهین می کنند و سبب تفرقه بین مسلمانان می شوند زیرا اهل سنت و شیعه هردو در کنار هم گروه مسلمین را تشکیل می دهند.

نویسنده کتاب «پیشوایان شیعه، پیشگامان وحدت»با بیان اهمیت های آگاه سازی افراد خاطرنشان کرد: با وجود تلاش های ویژه افراد معاند افرادی که آگاهی کمتری دارند به راحتی فریب می خورند و جذب این گروه ها می شوند که در این راستا باید علمای اهل سنت و شیعه با تعامل بیشتر در زمینه آگاه سازی اجتماعی تلاش کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها