کد خبر: ۲۸۵۲۲۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۱     ۲۱ دی ۱۳۹۳
ایران- بحرین، حساس‌ترین بازی برای ما
به گزارش پایگاه 598 ، محسن جندقی: 16 هزار نفری که بلیت دیدار امروز استادیوم «ملبورن رکتانگلار»  را خریدند به خوبی می‌دانند که دیدار حساس و نفسگیری را تماشا خواهند کرد؛ در یک طرف ایرانی قرار دارد که همیشه یکی از قدرت‌های آسیاست و در طرف دیگر بحرین پرانگیزه و پیچیده.  در یک تورنمنت معتبر فوتبال بازی اول همیشه در حکم یک فینال قرار دارد و همه امیدوارند تیم‌ملی کشورمان در اولین دیدار خود در جام‌ملت‌های آسیا  پیروز باشد تا راه صعود از گروهی که 2 تیم عربی دیگر در آن قرار دارد و احتمال هرگونه حادثه در آن وجود دارد هموار شود.

 شاگردان کارلوس کی‌روش با کمترین بازی تدارکاتی یکی از ناآماده‌ترین تیم‌های حاضر در جام‌ملت‌های 2015 استرالیا محسوب می‌شوند چراکه ملی‌پوشان ایران برای حضور در این رقابت‌ها فقط 2 دیدار تدارکاتی برگزار کرده‌اند و کارشناسان این تعداد بازی‌ تدارکاتی را ناکافی می‌دانند. 2 دیدار دوستانه با کره‌جنوبی و عراق در مدت 5 ماه قطعا نمی‌تواند آزمون خوبی برای شاگردان کارلوس کی‌روش باشد و ملی‌پوشان در همین دو دیدار هم بازی چشم‌نوازی را از خود به نمایش نگذاشتند. در دیدار با کره‌جنوبی توپ و میدان در اختیار حریف بود اما ایران از فرصت‌های کم خود بیشترین استفاده را برد و پیروز شد. د

ر دیدار با عراق نیز تیم‌ملی ایران آن بازی‌ای که از تیم اول آسیا انتظار می‌رفت را انجام نداد اما با گل سردار آزمون پیروز شد. عراقی‌ها در این دیدار یک پنالتی را خراب کردند و یک توپ را هم به تیر دروازه کوبیدند اما باز هم تیم ملی کشورمان پیروز شد! با توجه به اینکه در ترکیب تیم ملی کشورمان بازیکنان تراز اولی مثل اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد، کریم انصاری‌فرد، مهرداد پولادی، آندرانیک تیموریان و جواد نکونام حضور دارند انتظارات از تیم ملی بسیار بیشتر شده و به همین علت کارلوس کی‌روش قبل از رقابت با حریفان تصمیم گرفت با این انتظارات مقابله کند! به همین علت بود که سرمربی پرتغالی تیم ملی کوچک‌ترین اتفاق را بزرگ‌ترین فاجعه می‌خواند و به صراحت اعلام می‌کند که مردم منتظر قهرمانی تیم ملی ایران نباشند!

البته هیچ‌کدام از اینها باعث نمی‌شود که بپذیریم ایران به بحرین امتیاز بدهد چراکه این دیدار با همه دیدارها فرق می‌کند. هیچ‌کس شامگاه 29 مهر 1380 را که در آن بحرین 3 گل به ایران زد تا عملا تیم ملی کشورمان از راهیابی به جام‌جهانی باز بماند فراموش نکرده است. کسی نمی‌تواند آن شب سیاه و رقص پرچم عربستان در منامه را فراموش کند. آن شب بحرین رسما گربه سیاه ایران شد و وقتی در دیدار دوستانه در سال 1388 ، 4 گل به ایران زد کسی تعجب نکرد. بحرین این کشور کوچک حوزه خلیج‌فارس که کل جمعیت آن به اندازه جمعیت 2 منطقه تهران هم نیست همیشه برای تیم ملی کشورمان یک مزاحم بوده و نمی‌توان براحتی از کنار این مزاحم گذشت.

کارلوس کی‌روش برای این بازی کار راحتی را پیش رو ندارد و باید با تیمی بازی کند که چند روز گذشته 4 گل به عربستان زده و با یک گل هم اردن را شکست داده است. بحرینی‌ها محمد حسین، مدافع باتجربه خود را در اختیار دارند که با حضور وی کار مهاجمان ما بسیار مشکل خواهد بود. از طرف دیگر اسماعیل عبداللطیف، مهاجم بحرین، مدافعان تیم ملی را اذیت خواهد کرد و این بازیکن با سی و چهارمین گل ملی خود به عنوان گلزن‌ترین بازیکن بحرین شناخته شده و رکورد حسین علی را پشت سر گذاشته تا با روحیه‌ای دوچندان مقابل ایران قرار گیرد. البته یک خبر خوب برای ملی‌پوشان اینکه بحرین فقط در دیدارهای تدارکاتی به پیروزی رسیده و این تیم در رقابت‌های جام خلیج‌فارس حتی نتوانست یک گل به ثمر برساند و با 3‌شکست در مرحله گروهی این تورنمنت منطقه‌ای حذف شد! به همین علت مرجان عید جایگزین عدنان حمد در راس هدایت بحرین شد.  تیم ملی کشورمان نیز با یک ترکیب قدرتمند مقابل بحرین قرار خواهد گرفت و با وجود مصدومیت بازیکنانی مثل هاشم بیک‌زاده و پژمان منتظری توانایی تحمیل یک شکست سخت به بحرینی‌های پرانگیزه را دارد. مردان تیم‌ملی کشورمان با وجود مشکلات فراوان لیاقت کسب یک پیروزی خوب در دیدار امروز مقابل بحرین را دارند تا باز هم «ملبورن» روز خاطره‌انگیزی را برای ایرانی‌ها رقم بزند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها