کد خبر: ۲۸۴۹۶۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۲۰ دی ۱۳۹۳
دیوید کوهن، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی قرار است معاون مدیر کل سازمان سیا شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست روز جمعه ضمن گزارش این خبر از قول برخی مقامات که اشاره‌ای به نام آنها نشده می‌افزاید کاخ سفید تا ساعاتی دیگر این انتصاب را اعلام خواهد کرد.

کوهن که در حال حاضر معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی است معمار اصلی تحریم‌های اقتصادی دولت باراک اوباما علیه ایران و روسیه دانسته می‌شود.

انتصاب آقای کوهن به این سمت نشان می‌دهد سازمانی که در قرن ۱۸ برای چاپ پول و جمع‌آوری مالیات از مردم تشکیل شده بود اکنون تا چه حد به سمت سازمانی با مسئولیت‌های عمده در مسائل امنیت ملی آمریکا حرکت کرده است.

آقای کوهن پیش از این هرگز در یک سازمان جاسوسی کار نکرده اما «جان او برنان»، رئیس سیا در بیانیه آماده شده‌ای که در اختیار واشنگتن‌پست قرار گرفته درباره او می‌نویسد: «وی دارای انبوهی از تجربه در بسیاری از موضوعاتی است که ما بر روی آنها کار می‌کنیم.»

مقامات مورد استناد واشنگتن‌پست درباره کوهن می‌گویند وی در زمان حضور در وزارت خزانه‌داری، رهبری «تهاجمی‌ترین» برنامه‌های برون‌مرزی این وزارتخانه را بر عهده داشته است.

دیوید کوهن ۵۱ ساله بارها برای وضع تحریم‌های اقتصادی شدید علیه کشورهای مخالف آمریکا از جمله ایران به خاورمیانه و اروپا سفر کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها