کد خبر: ۲۸۴۸۴۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۳     ۲۰ دی ۱۳۹۳
پیرامون سبک زندگی مشاهیر متعهد ایران زمین:
اين پروفسور ايراني كه 19 مدرك بين المللي داشت و به چند زبان زنده دنيا مسلط بود نه فقط درمقام شعار، بلكه در عمل به شعار افزايش جمعيت فرهيختگان اسلام جامه عمل پوشانده و با ثبت ركورد عجيب 28 فرزند،‌ به الگوي شاخص براي ايرانيان و مسلمانان شيعه تبديل شد.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، در دهه هفتاد بود كه به تقليد از سبك زندگي غربي، كم كم تعداد فرزندان در ايران به نماد نزول فرهنگي و بي‌كلاسي معرفي شد به‌صورتي‌ كه با بمباران شديد تبليغاتي در اكثر فيلم‌ها و سريال‌ها و حتي برنامه‌هاي طنز براي تقبيح خانواده‌هاي پرجمعيت به صورت هماهنگ تلاش زيادي شد، حركتي كه در كنار سياستهاي ضد جمعيتي دولتها مثل حذف فرزند چهارم از امكاناتي مانند بيمه تامين اجتماعي باعث گرديد آرام و نامحسوس رشد جمعيت جامعه اسلامي‌مان منفي شود.

نكته جالب اين است بدانيد يكي از نخبگان بين‌المللي ايران كه به‌خاطر آثار و توانايي‌هايش رسانه‌هاي مشهور جهان مقالات و يادداشت‌هاي متعددي از زندگي او به چاپ رسانده‌اند و متاسفانه در ايران ناشناخته مانده است؛‌ يعني پروفسور اميرتوكل كامبوزيا با وجود جايگاه بالاي علمي نه تنها به گونه‌اي ديگر فكر مي‌كرد، بلكه به‌گونه ديگر هم عمل مي‌كرد. نام پروفسورامير توكل كامبوزيا در محافل علمي جهان نامي شناخته شده است.



( پروفسور امير توكل كامبوزيا به همراه تعدادی از فرزندان)

اين پروفسور ايراني كه 19 مدرك بين المللي داشت و به چند زبان زنده دنيا مسلط بود نه  فقط درمقام شعار، بلكه در عمل به شعار افزايش جمعيت فرهيختگان اسلام  جامه عمل پوشانده  و با ثبت ركورد عجيب 28 فرزند،‌ به الگوي شاخص براي ايرانيان و مسلمانان شيعه تبديل شد.

مرحوم كامبوزيا 14 پسر و 14 دختر داشت كه اغلب آنها خود از نخبگان و فرهيختگان علمي و مذهبي شده‌اند. پرفسور كامبوزيا بسيار به خانواده اهميت مي‌داد و به گفته فرزند كوچكش مهدي كه در گردآوري زندگي پدر همت گمارده هميشه تلاش مي‌كرد تا جمع خانواده گرم و با محبت باشد.

به نظر مي‌رسد در زماني‌كه شعار افزايش جمعيت در كشور به‌عنوان يك آرمان تبديل شده است مي‌بايست چنين الگوهاي بومي -اسلامي  كه مي‌توانند تاثيرگذاري جهاني داشته باشند را بيشتر معرفي كرد تا با سبك زندگي اسلامي- ايراني آنها در قالب شاخصه‌هاي‌ هويتي بيش از پيش جامعه به‌خصوص نسل جوان را آشنا نمود. دانستن اين نكته نيز جالب توجه است كه اين دانشمند بزرگ كه در علوم مختلف از جمله كشاورزي، تاريخ و فلسفه شهرت بين المللي دارد به خاطر مبارزات انقلابي‌اش در دوران پهلوي توسط ساواك به شهادت رسيد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۲۰ دی ۱۳۹۳
۱۲
۰
کاش از تبعید ایشان در حکومت پهلوی به زاهدان و تاسیس کتابخانه و همت و تاثیر ایشان در آبادی شهر زاهدان نیز گفته شود
پاسخ
یسنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۳
با کدام پشتوانه مالی آدم به فکر ازدواج و فرزند باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۶ - ۲۲ دی ۱۳۹۳
با توکل بر خدا
البته اگه خدارو باور داشته باشیم نه ب حرف به عمل
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۲۰ دی ۱۳۹۳
۱۳
۰
روحش شاد و یادش گرامی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۳ - ۲۱ دی ۱۳۹۳
۷
۰
یادش گرامی ر راهش پر رهرو باد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۳
۱
۰
از یک زن 28 فرزند داشت؟ اینکه محاله لطفا خبر را کامل کنید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۳
۲
۰
عجب آدم عاقلي كه سعي داشته است نسل دوستان و شيعيان حضرت اميرالمومنين عليه السلام را افزايش دهد

اما چه فايده كه دولت امپراتور ........ شاه . همه ما را گول زد تا نسل شيعه كم گردد و در اين مدت . نسل نواصب زياد گردد !!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها