کد خبر: ۲۸۴۷۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۰۷ آذر ۱۳۹۰
«کارشناسان، از دولت های غربی می خواهند تا در برابر افزایش اعتیاد و مصرف الکل در بین افراد تحصیل کرده جامعه به خصوص پزشکان، دامپزشکان و وکلا و غیره دست به اقدام عاجل بزنند.»
به گزارش 598 به نقل از جام نیوز، روزنامه گاردین روز جمعه 25 نوامبر (4 آذر) نوشت: متخصصان نسبت به شیوع اعتیاد در میان تحصیل کردگان در جوامع غربی هشدار دادند.
روزنامه گاردین با اشاره به رشد پدیده خانمان سوز اعتیاد در میان قشر تحصیل کرده انگلیس نوشت:«کارشناسان، از دولت های غربی می خواهند تا در برابر افزایش اعتیاد و مصرف الکل در بین افراد تحصیل کرده جامعه به خصوص پزشکان، دامپزشکان و وکلا و غیره دست به اقدام عاجل بزنند.»
به نوشته گاردین: «در اولین کنفرانس مربوط به این پدیده که در ایرلند برگزار شد، متخصصین، از دولت‌های غربی به خصوص دولت انگلستان خواستند تا در جلوگیری از افزایش اعتیاد و مصرف الکل در بین افراد متمایز جامعه اقدامی عملی صورت دهد.
بسیاری از صاحب نظران بر این عقیده‌اند که تعداد فراوانی از افراد شاغل در امور درمانی و بیمارستانی انگلستان دچار مشکلات روحی و روانی هستند که می‌توانند سلامت بیماران و حتی کل جامعه را به مخاطره بیاندازد.»
همچنین در یک تحقیق مشخص شده است که 15 تا 24 درصد از وکلای دادگستری به مصرف بالای مشروبات الکلی اعتیاد دارند.
جالب اینکه آمار فوق در بین پزشکان سه برابر سایر اقشار جامعه است. این باعث بروز مشکلات بسیاری برای عملیات درمانی و سایرکادر بیمارستان ها شده است.
به طور کلی در کشورهای انگلو ساکسونی به علت وجود فرهنگ نادرست مصرف مشروبات لکلی، وضعیت خیلی بدتر است.
انگلوساکسون ها، ملت هایی هستند که زبان انگلیسی، زبان رسمی آنهاست و در هر نقطه از دنیا که پراکنده باشند، به این زبان سخن می گویند، مثل انگلستان، آمریکا، استرالیا و کانادا. بنابراین شامل کشورهایی مثل هند، سنگاپور و مالزی، که زبان انگلیسی، زبان دوم آن هاست، نمی شود .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها