کد خبر: ۲۸۴۷۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۰۷ آذر ۱۳۹۰
عضوکمیسیون امنیت ملی‌وسیاست‌خارجی مجلس درگفتگو با ۵۹۸:
خباثت و کینه ورزی های انگلیس نسبت به ایران اسلامی به مراتب بیش از آمریکایی است که ما از سال 58 تا به حال حتی سفارت خانه اش را هم نداریم و قطع رابطه با انگلیس لازم بود. حجم دخالت های انگلیس در امورد داخلی کشور عزیزمان از قبل از انقلاب تا به حال بسیار بالا می باشد و طبیعی است که ما چنین موضعی را اتخاذ کنیم./ من اعتقاد دارم که اگر قطع ارتباط کامل هم صورت بگیرد هیچ گونه اتفاق خاصی شکل نمی گیرد و این امر جبهه کفر را هم در دنیا به وضوح روشن می کند.
به گزارش پایگاه 598، روز گذشته مجلس شورای اسلامی در اقدامی انقلابی و تحسین برانگیز با رای قاطع به کاهش روابط  جمهوری اسلامی ایران با رژیم سلطنتی انگلیس را به تصویب رساندند.

در ماده واحده این طرح وزارت امور خارجه موظف شده که در چارچوب حفظ منافع ملی و دفاع از حقوق ملت بزرگ ایران ظرف دو هفته روابط سیاسی را با دولت انگلیس به سطح کاردار تنزل دهد و روابط اقتصادی و بازرگانی را نیز به حداقل ممکن برساند.

به این منظور برای تبیین بیش از پیش ضرورت این مبحث پایگاه 598 در گفتگوی کوتاهی با دکتر کرمی راد نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و همچنین عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداخته است که در ادامه می آید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص تصمیم روز گذشته مجلس در خصوص کاهش روابط ایران و انگلستان بیان داشت: خباثت و کینه ورزی های انگلیس نسبت به ایران اسلامی به مراتب بیش از آمریکایی است که ما از سال 58 تا به حال حتی سفارت خانه اش را هم نداریم و قطع رابطه با انگلیس لازم بود. حجم دخالت های انگلیس در امورد داخلی کشور عزیزمان از قبل از انقلاب تا به حال بسیار بالا می باشد و طبیعی است که با همه مسائلی که در سال های اخیر و در فتنه 88 به وجود آوردند تا حمایت از شخص مرتدی مثل سلمان رشدی ما چنین موضعی را اتخاذ کنیم.

دکتر کرمی راد در پاسخ به این سوال که این قطع ارتباط موقتی می باشد یا همیشگی می باشد افزود: من اعتقاد دارم که اگر قطع ارتباط کامل هم صورت بگیرد هیچ گونه اتفاق خاصی شکل نمی گیرد و این امر جبهه کفر را هم در دنیا به وضوح  روشن می کند و انشاء الله ایران اسلامی با اقتدار کامل در مقابل زور گویان و ظالمین جهان می ایستد و صدای خرد شدن استخوان های استکبار نیز به گوش می رسد.

وی در خصوص تداوم فتنه گری های سفارت انگلیس در ایران گفت: دخالت های فراوان سفارت انگلیس در مسائل داخلی ایران مشهود است و در بحث تحریم های و کارشکنی هایی که در راستای فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران داشتند زیاد بوده و بخصوص در بحث تحریم ها و مذاکرات و کارشکنی هایی که از سوی انگلیس هدایت می شود همه اینها دلالت بر دخالت های انگلیس در مسائل ایران دارد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: قدم اول مجلس در کاهش روابط ایران با انگلیس کار بسیار ارزشمندی است که در مرحله اول آن شاهد اخراج سفیر انگلیس از ایران هستیم و در پایین ترین سطح روابط را حفظ کردن و قدم های بعدی انشاء الله متناسب به برخورد انگلیس تصمیم گیری قاطع و انقلابی خواهد شد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها