کد خبر: ۲۸۴۲۲۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۶     ۱۷ دی ۱۳۹۳
با افتادن اکثریت هر دو مجلس کنگره آمریکا به دست جمهوری‌خواهان برای اولین بار پس از هشت سال، جان بوئنر، رئیس مجلس نمایندگان با کسب ۲۱۶ رأی موافق مجددا به این سمت انتخاب شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، با این حال جان بوئنر در رأی‌گیری برای ریاست مجلس با شورش جناح محافظه‌کارتر حزب خود روبرو شد و ۲۵ جمهوری‌خواه علیه او رای دادند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، نانسی پلوسی، نماینده دموکرات که با بوئنر برای کسب ریاست رقابت می کرد، ۱۶۴ رای موأفق کسب کرد. این برای سومین بار است که بوئنر ریاست مجلس نمایندگان را به دست می گیرد. با این حال هیچ رئیس مجلسی در دوران معاصر در حزب جمهوری خواه به اندازه او با چالش درون‌حزبی مواجه نشده است. او دو سال قبل هم با چالش مشابهی روبرو شده بود.

جمهوری خواهان اکنون با ۲۴۶ کرسی از ۴۳۵ کرسی دارای بزرگترین اکثریت در مجلس نمایندگان از زمان جنگ جهانی دوم هستند. آنها در سنا ۵۴ کرسی از ۱۰۰ کرسی را کنترل می کنند. در انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر ۵۸ عضو جدید به مجلس و ۱۳ عضو تازه هم به سنا راه یافتند.

حزب جمهوری‌خواه در دوره قبل هم اکثریت مجلس نمایندگان را به عهده داشت اما در انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر کنترل سنا را هم به دست گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها