کد خبر: ۲۸۴۱۷
زمان انتشار: ۱۰:۱۳     ۰۷ آذر ۱۳۹۰
تهران- معترضان یمنی تلاش مسولان این كشور برای برگزاری انتخابات پیش از موعد را هدر دادن خون شهدای انقلاب توصیف كردند.

به گزارش ایرنا، شبكه تلویزیونی الجزیره با اعلام این خبر افزود،معترضان یمنی با تجمع در میدان تغییر صنعا و چند استان دیگر این كشور، از وعده مسولان برای برگزاری انتخابات پیش از موعد ابراز نارضایتی كردند.

انقلابیون یمنی تلاش های صورت گرفته در این خصوص را در راستای از بین بردن انقلاب و هدر دادن خون شهدا دانستند.

معترضان یمنی اعلام كرده اند كه خواسته آنان محاكمه علی عبدالله صالح ، اعضای خانواده او و نزدیكان وی است كه از آغاز انقلاب مردمی در این كشور اقدام به كشتار تظاهركنندگان كرده اند.

به گزارش الجزیره، عبد ربه منصور هادی معاون علی عبدالله صالح، اخیرا وعده داده است كه انتخابات ریاست جمهوری یمن پیش از موعد مقرر و در تاریخ 21 فوریه سال آینده برگزار شود.

به دنبال امضای توافقنامه انتقال قدرت در یمن كه به عبدالله صالح در ازای انتقال قدرت به معاونش، مصونیت قضایی می دهد، موجی از تظاهرات در مخالفت با این توافقنامه سراسر یمن را فرا گرفته است.

معترضان یمنی در مخالفت با توافقنامه انتقال قدرت كه روز چهارشنبه هفته گذشته در ریاض پایتخت عربستان سعودی به امضای صالح رسید،اعلام كرده اند كه انتقال قدرت و بركناری صالح تنها خواسته آنان نیست بلكه یكی دیگر از اهداف مهم انقلابیون محاكمه صالح به سبب جنایاتی است كه مرتكب شده است.

تظاهركنندگان یمنی اعلام كرده اند كه تا برآورده نشدن تمامی خواسته ها و مطالبات آنان كه محاكمه صالح نیز جز آن است، به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

تظاهركنندگان در صنعا پایتخت یمن با مخالفت با امضای توافقنامه انتقال قدرت كه ازجانب شورای همكاری خلیج فارس پیشنهاد شده و از حمایت آمریكا هم برخوردار است، خواستار مسدود كردن دارایی های صالح و محاكمه او و اعضای خانواده اش شدند.

انقلابیون ،عبدالله صالح و اعضای خانواده اش را به دست داشتن در قتل تظاهركنندگان در شهرهای مختلف یمن از آغاز انقلاب مردمی در این كشور تا كنون، متهم می كنند.

از سوی دیگر، این تنها صالح نبوده است كه هدف انتقادات مردمی قرار گرفته بلكه شورای ملی نیروهای انقلاب یمن نیز به سبب به امضا رساندن توافق انتقال قدرت با صالح مورد ملامت قرار گرفته اند.

انقلابیون یمنی از شورای ملی نیروهای انقلاب به سبب امضای این توافقنامه به شدت انتقاد كرده و آن را متهم كردند كه بدون پایبندی به خواسته های انقلابیون برای محاكمه عبدالله صالح و همه كسانی كه در قتل یمنی ها دست دارند ، طرح شورای همكاری خلیج فارس را امضا كرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها