کد خبر: ۲۸۴۱۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۲     ۰۷ آذر ۱۳۹۰
تهران- درگیری های فرقه ای در شمال یمن بین حوثی ها و سلفی ها، 25 كشته برجا گذاشته است.

ايرنا : به گزارش خبرگزاری رویترز، این درگیری ها كه روز یكشنبه در شمال یمن بین سلفی ها و حوثی ها اتفاق افتاد از روز گذشته آغاز شده بود.

بر اساس گزارش های موجود، بمباران هایی كه به كشته شدن 10 نفر منتهی شده بود، روز یكشنبه نیز ادامه یافت و شمار كشته شدگان را به 25 نفر و مجروحان را به 48 نفر رساند.

درگیری های اخیر در یمن در حالی روی می دهد كه علی عبدالله صالح روز چهارشنبه گذشته پس از 10 ماه تظاهرات در این كشور، با ترك قدرت كه 33 سال آن را در دست داشت، موافقت كرد و توافقنامه انتقال قدرت را كه از جانب شورای همكاری خلیج فارس پیشنهاد شده بود، در ریاض پایتخت عربستان سعودی به امضا رساند.

بر اساس این توافقنامه، صالح موافقت كرده است تا در ازای برخورداری از مصونیت قضایی، قدرت را به معاون خود عبد ربه منصور هادی واگذار كند.

این درحالی است كه بر اساس طرح شورای همكاری خلیج فارس عبدالله صالح تا زمان برگزاری انتخابات در اسفند ماه همچنان سمت ریاست جمهوری را در دست خواهد داشت.

عبد ربه منصور هادی معاون صالح پیشتر اعلام كرده بود كه انتخابات ریاست جمهوری در یمن در تاریخ 21 فوریه برگزار خواهد شد.

بر اساس آخرین گزارش های رسیده از یمن، منصور هادی روز یكشنبه محمد باسیندوه رهبر ائتلاف مخالفان یمنی را مامور تشكیل كابینه جدید كرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها